Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paljassofie schreef:Dubbel gebroken met bol tussenstukje zou inderdaad wel het notenkrakereffect weghalen![]()
verder kan het natuurlijk ook rijtechnisch opgelost worden lijkt me, wat zegt je instructie erover? Want als ik mn paard hoger instel doe ik dat niet op mn hand
Quir schreef:Paljassofie schreef:Dubbel gebroken met bol tussenstukje zou inderdaad wel het notenkrakereffect weghalen![]()
verder kan het natuurlijk ook rijtechnisch opgelost worden lijkt me, wat zegt je instructie erover? Want als ik mn paard hoger instel doe ik dat niet op mn hand
Hoger instelling doe je inderdaad niet met je hand, maar door bij te drijven tegen je hand op. Komen ze vanzelf omhoog.
Maar Verle mag absoluut niet omhoog komen, maar nu is ze gewoon heeeel erg lang, en als je dan been geeft en tegen je hand op drijft wordt ze nog langer, dus moet je wel meer druk geven met je hand. Alleen dan komt ze dus tegen de hand.
Paljassofie schreef:Quir schreef:
Hoger instelling doe je inderdaad niet met je hand, maar door bij te drijven tegen je hand op. Komen ze vanzelf omhoog.
Maar Verle mag absoluut niet omhoog komen, maar nu is ze gewoon heeeel erg lang, en als je dan been geeft en tegen je hand op drijft wordt ze nog langer, dus moet je wel meer druk geven met je hand. Alleen dan komt ze dus tegen de hand.
achzo... in die zin![]()
ik vind zowiezo dubbelgebroken bitje fijneren misschien heeft verle inderdaad gewoon een vrij kleine mondholte waardoor ze snel last heeft van het notenkrakereffect
runningkawa schreef:Dubbel gebroken of ongebroken
zeker bij een klein bekje of laag gehemeltje is ongebroken wel fijn.
Ga je naar verhoeven toe, zal hij je dat ook zeker adviseren
runningkawa schreef:Dubbel gebroken of ongebroken
zeker bij een klein bekje of laag gehemeltje is ongebroken wel fijn.
Ga je naar verhoeven toe, zal hij je dat ook zeker adviseren
runningkawa schreef:Dat een paard er anders op reageerd dat kan
ze hebben natuurlijk allemaal hun eigen persoonlijke voorkeur.
Maar het is idd een misvatting te denken dat ongebroken strenger is dan een andere trens
Omdat ik zag staan brouwhuis en dorpje in de buurt als winkel dacht ik, dat kan verhoeven wel eens zijn
Ik zie als ik goed kijk ook foto;s in je profiel van venzicht
runningkawa schreef:Ja daarom, is bij paarden niet anders
En onder gewone trensen, waar je dus ook dressuur mee mag starten op wedstrijd, zijn geen gemenen bitten.
Ook gewoon eens rustig proberen wat je paard daar fijn in vind
Kawa moet ook niks van enkel gebroken hebben, dan reageerd hij ook overreven op je hand, ook al doe je amper wat
Niet fijn bij venzicht?
Leek me daar juist fijn, maar goed, heb er dan ook nooit gestaan
runningkawa schreef:Had je profiel al eens eerder bekeken dan vandaag
Dat omdat je uit de buurt komt
Stonden, of staan nog steeds, foto's op van pascal knijnenburg
Kan nu niet kijken, browser werkt niet mee
Maar ik geloof dat we offtopic gaan