Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Aafke_ schreef:Behalve dat als je je zadel licht wilt houden je met maiskiemolie in kan olien. En je zadel helemaal in het donker bewaren. Dit werk ong, 1 jaar lang. Als je lang maiskiem olie gebruikt, wordt je zadel op den duur een beetje pies-geel. Als je dan met neatsfoot oliet is dat ook zo weer weg.
Leer wordt van nature altijd een donkerroodbruin op den duur. daar is niets aan te doen.
Aafke_ schreef:En die onderzijde fenders wordt vuil van stof en zweet van je paard. Is ook niets aan te doen.
Ik had al door dat er niets aan te doen was dat het vuil werd.....maar ik was meer naar de oplossing aan het zoeken als het vuil was
) en hoodfstellen in een stalen kast. Zo 1x in de maand vet ik vooral mn beugels in, gewoon met leervet, nadat ik ze schoon heb gemaakt met zadelzeep en een handdoek. We rijden zeker 4x in de week op het strand, dus de beugels hebben daar best van te te lijden; zeewater is niet echt lekker voor leer
.