Ik ben nu mijn Fries in aan het rijden. Daarvoor heb ik bij "onze" ruitersportzaak een (heel) goedkoop zadel gehaald. 50 euro, haha, het was nog goed genoeg, geen dingen kapot of versleten. En en past eigelijk ook gewoon goed (naar hoe ik e tegenaan kijk dan!). Maar nu wil ik toch eigelijk gewoon een goed en mooi zadel voor haar gaan uitzoeken, aangezien ik nu op haar kan stappen en draven, kan ik het zadel dus uitproberen.
Maar nu heb ik een probleem: Ik dacht zo, ik koop nu een fatsoenlijk zadel, wat lekker zit! en als ze dan heel erg veranderd in spieren enz. dan kijken we wel weer voor een andere. Maar, dacht ik ineens daarna aan, we hebben haar laten dekken (en zijn dit, als alles goed gaat natuurlijk, waarschijnlijk nog wel vaker van plan), Maar dan kan ik toch aan het zadels kopen en laten opvullen blijven? Want telkens wordt ze weer dikker, en slanker.
Hoe lossen jullie dit op? En is dan een zadel met verstelbare boom een optie? Graag jullie mening!
Nou ik ben niet op zoek naar een kunststof, dus dan valt Wintec af. Wel dressuur trouwens. Maar het gaat me niet zozeer om het merk, maar of een verstelbare boom een goede optie is? Of hoe doen andere mensen met drachtige paarden dat?
Ja verstelbare boom zat ik ook aan te denken. maar bij ons op stal reden ze altijd gewoon met de zelfde zadels en dat paste perfecht! alleen singel natuurlijk paar gaatje omdat ze dikker werd
ach, maakt nie uit. Maar het was inderdaad wel duidelijk dat je dat een optie vind. @ Alladinmj: Ja aan de ene kant denk ik: de schoft blijft (grotendeels) hetzelfde, alleen de buik veranderd, maar aan de andere kant: als de buik veranderd lijkt me dat de schoft ook breder wordt. Nog meer mensen met ervaring?
Misschien kun je eens een barefoot uitproberen. Je kan gratis een testzadel aanvragen. Boomloze zadels 'groeien' met het paard mee. Ik heb ook een barefoot op mijn tinker, die verandert ook heel erg van bouw in de winter en zomer, en het zadel blijft altijd mooi passen, ideaal Ze zitten ook nog eens heerlijk, heerlijk om recreatief mee te rijden, maar ook sprongetje kun je er ook makkelijk mee maken.
Een boomloos zadel is geen optie omdat ik misschie wedstrijden of shows wil gaan rijden. Ik zal straks na mijn werk is naar zo'n WOW zadel zoeken op ineternet, heb er namelijk nog nooit van gehoord Nog mensen die een zadel hebben met verstelbare boom? Of juist mensen die gewoon hetzelfde zadel blijven gebruiken?