Eskadron springschoenen met bont, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sacramenta

Eskadron springschoenen met bont, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:15

Ik heb een paar eskadron springschoenen met bont gekocht in maat L en als ik ze omdoe lijken ze wel goed te zitten.
Maar zodra ze gaat stappen lijken ze ietwat dubbel te klappen aan de onderkant. Niet dat ze op de grond komen, maar er komt een soort deuk in aan de achterkant. (Beetje moeilijk uit te leggen) Voor mijn idee bewegen ze dus iets te veel mee.
Verder zitten ze goed dus ik vroeg me af of iemand weet hoever ze aan de achterkant over de hoef mogen vallen.
Het is ook bedoeld om het ijzer aftrappen te voorkomen dus t lijkt me dat ze vrij dicht op de grond zitten? Als iemand er een duidelijke foto van heeft hoe ze aan de achterkant zitten is dat ook zeeer welkom.
Maargoed, ben benieuwd naar jullie advies.

Coberlina

Re: Eskadron springschoenen met bont, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:50

hey ik heb ze ook, maar dan in maat xl (voor paard van ong 1.70). Ze komen nét niet op de grond. Ze mogen ook niet op de grond komen, ze zouden erop kunnen trappen en zo hun voorbeen niet meer kunnen verzetten.
Misschien zijn ze een maatje te groot? Ik weet niet hoe groot of fors jouw paard is.
Zal even snel foto zoeken.

Afbeelding
Niet echt heel duidelijk, maar gaat om idee Knipoog

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:13

Thanks voor de foto, maar bij mijn paard zitten ze dus meer een beetje schuin van voren en niet zo netjes recht als bij jou. Je ziet dus aan de voorkant een heel stuk van de hoef.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 02:02

je paard zn hoef is misschien iets anders gevormt als die op de foto?
ik gebruik deze srpingschoenen ook, ook deze vouwen.
toch blijven de ballen van zn voeten heel en zn ijzers er onder.
ik vind het dus niet storend..

waarom gebruik je de springscheonen btw?

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 22:03

Gebruik het als extra bescherming van de hoef. Maar omdat ze zoals jij zegt zo 'vouwen' was ik bang dat ik er misschien juist schade mee doe. Nu stond ze een tijdje zonder ijzers omdat ze een veulen heeft gekregen en deze week komen er weer ijzers onder, misschien zitten die springschoenen dan meteen ook beter. Thanks voor je reactie in ieder geval.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:55

hey
ik heb er eens opgelet. Die van mij hebben dat ook een beetje. Dan hangen ze net op de grond waarschijnlijk. Langs de andere kant, als ze niet tot op de grond komen, hebben ze niet zo veel nut natuurlijk.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 20:45

ah 'gelukkig' haha, Ja je hebt gelijk ook, zolang ze niet over de grond schuren passen ze nog wel. Morgen komt mn paard weer op ijzers, misschien maakt dat ook nog verschil in hoe die springschoenen zitten. Bedankt dat je ff gekeken hebt in ieder geval Lachen