[WN] Help! Western-leek wil advies over zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Help! Western-leek wil advies over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:01

Ik ben vandaag naar een Tinker gaan kijken van 3 - een hengst. Hij wordt nog geruind en zal dus nog wat uitgroeien.

Hij draagt op dit moment een Full Quarter zadel en dat past nog net, hij zal snel overgaan naar een Xtra Full Quarter zei de eigenaresse.

Ik ben een enorme leek op het gebied van westernspullen maar zou, als ik dit paard koop, wel een westernzadel willen aanschaffen omdat ik recreatief met hem wil rijden.

Maar nu.... die eigenaresse zei dat ik voor een heel simpel zadel toch wel 1000 euro moet neertellen... en dat vind ik veel geld, het paard is nog net binnen mijn budget dus zo'n duur zadel kan er eigenlijk niet van af. Mijn dressuurzadel past hem nog wel, maar neit lang meer vrees ik.

Ik heb wat gegoogled en hier rondgekeken, maar juist omdat ik niks weet van western rijden, zie ik inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Ik wil dus advies Lachen Wie wil/kan mij helpen?

Ik zoek een fijn zadel met grote zitting (ivm dikke bips) en niet te veel poespas, gewoon een gebruikers-zadel, geen showgeval.

Wie weet merken, adressen of iets, waar ik goedkoop doch betrouwbaar kan shoppen?

hobbelheks

Re: Help! Western-leek wil advies over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:07

tja die 1000 euro is een heel reëel bedrag
vooral omdat 2e hands via marktplaats voor jou geen optie is,je kunt niet zien wanneer een zadel goed ligt denk ik...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:16

Ik heb wel te horen gekregen waar ik op moet letten bij hem en enig verstand heb ik wel van hoe een zadel wel of niet moet liggen.... maar specifiek verstand van westernzadels niet nee....