Absoluut wol! Wol neemt heel goed vocht op waardoor het paard eronder opdroogt en het vocht naar buiten gaat.. Fleece doet dit niet.. Ik gebruik fleece deken alleen maar om warm te houden, nooit alsie gezweten heeft..
als je goed uitstapt en je paard niet erg zweterig is moet dat wel kunnen hoor wel even omdenken dat het niet tocht in de trailer, dus bijvoorbeeld raampjes aan de voorkant dicht en de flap omhoog laten, dan heb je wel frisse lucht maar het wordt niet koud
ik heb beide en moet zeggen dat ik liever een wollen opgooi na wedstrijden etc en dan nog een stukje met haar loop, dan is heerlijk droog.
Dat wassen vind ik ook wel een groot voordeel. Denk dat ik toch voor fleece ga. Ik heb namelijk nog wel een losse wollen deken voor onder een andere voor als het echt koud is.
Ik heb precies hetzelfde als jij, ik zocht een zweetdeken voor het stukje van de les naar huis, nog niet eens 10 minuten in de trailer. Ik heb dus ook een fleecedeken gekocht. Maar als je echt wat wilt, en geld genoeg hebt zou ik toch voor een wollen gaan.
ik heb een dunne wollen deken, voor de minder koude dagen ik heb een dikke wollen deken, die is zo al niet te tillen laat staan als hij nat is , voor de koude dagen en ik heb ook fleece, voor als hij idd niet zweet, maar voor de warmte toch vind ik wol fijner
Ik heb een dikke fleece deken met hals voor in de winter. Heb een geschoren paard en er aan gedacht om een wollendeken te kopen. Vind hem veelste warm, niet nodig.
Ik heb ze allebei. De wollen deken gebruikte ik altijd in de winter als mijn paard geschoren was en de fleecedeken voor de minder koude dagen en als hij niet geschoren was. Ik vind ze allebei goed zweet opnemen.
Ik vind een wollen deken fijner, maar als het erg warm is in de zomer gebruik ik een fleece deken op mijn paard, ik de winter gebruik ik bijna nooit fleece dekens omdat mijn paard dan geschoren is en dan zijn fleece dekens statich en dat lijkt me niet erg fijn voor het paard.
Wollen dekens nemen ook veel beter zweet op dan fleece dekens. ze zijn dan wel 2x zo duur (of meer) maar ze zijn het geld zeker waard.
Ik heb ze alletwee, ik heb een heel dik wol deken die heel erg goed werkt in de winter. Ook heb ik een fleece deken die goed werkt met dit weer. Maar als ik zou moeten kiezen ga ik toch voor wol denk ik.