[HAR] ervaring met Scalpers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

[HAR] ervaring met Scalpers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 12:06

Hey,

voor mijn ijslander heb ik springschoenen, maar die verschuiven heel erg. Nu zag ik in een ijslanderboek en op google ijslanders met "scalpers" om hun voorbenen.

Op google had ik informatie opgezocht, scalpers zorgen ervoor dat de kroonrand niet kapot gaat met aantikken. Mijn ijslander heeft in draf nog wel eens de neiging om aan te tikken.

Nu even een paar vragen:

* Helpen scalpers echt tegen het aantikken?
* wat is beter om te kopen: scalpers of springschoenen? En wat is eigenlijk het verschil daarin?
* waar zijn scalpers te koop?

alvast super bedankt iedereen Lachen

_Nicky

Re: [HAR] ervaring met Scalpers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:06

Scapler zijn o.a bij Divoza te koop... Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat een springschoen meer beschermt dan een scalper.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:07

Oke, zal eens op de site van divoza kijken Ja

edit: heb ze gezien op de site van divoza, zijn wel erg duur, wist niet dat ze zo duur waren. Denk bij mezelf ook dat springschoenen beter zijn, maar ik wil even meningen weten van mensen die wel scalpers gebruiken Lachen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:47

ik heb scalpers gebruikt op een van mijn vorige paarden aangezien springschoenen bij hem geen optie waren. Persoonlijk vind ik t niet echt fijne dingen omdat ze nog wel eens willen draaien waardoor ze eigenlijk helemaal niets meer doen, ook kruipt er sneller zand tussen dan bij springschoenen wat wondjes kan veroorzaken

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:20

Ik heb geen ervaring met scalpers, maar je hebt ook springschoenen met een bobbel er in, die draaien ook niet.

Op mijn vorige stal stond ook een IJslander en die werd ook (dacht ik) met zulke springschoenen gereden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 21:39

Hey Quir, oke dat klinkt wel goed inderdaad. Springschoenen met bobbel. Waar koop je die? Lachen (ben helemaal niet bekend in de springschoenenwereld haha Knipoog)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:54

_Skess_ schreef:
Hey Quir, oke dat klinkt wel goed inderdaad. Springschoenen met bobbel. Waar koop je die? Lachen (ben helemaal niet bekend in de springschoenenwereld haha Knipoog)

Ik heb ze van BR, gewoon even navragen bij een ruitersportzaak. Meestal kunnen ze ze wel bestellen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:39

oke dank je wel Lachen