Ik heb (snel) een goede vliegendeken nodig voor mijn paard, aangezien hij bijna opgevreten wordt door dazen. Op mijn vorige stal hadden we vrijwel geen last van dazen. Hier dus duidelijk wel.
Mijn oog is gevallen op de vliegendekens van Wether Beta. Maar nu zijn er 3 verschillende, met 3 verschillende prijzen. Ik som ze even voor jullie op:
1) de Wether Beeta SoftMesh volledig netdeken. 69 euro luxe, flexibele deken, admend, nylon gevoerde borst en staartflap om schuren te voorkomen. Verstelbare en verwijderbare bilkoorden, halsstuk met 2 brede, verstelbare klitteband sluitingen.
2) de Wether Beeta Mesh combo netdeken, 89 euro Vliegendeken met hoge maasdichtheid. Nylon borst en staartflap om schuren te voorkomen. Halsstuk met dubbele klittenband sluiting
3) de Wether Beeta Airflow Mesh 85 euro Vliegendeken van fijn gemaas materiaal. Losse hals en hoofdkap, brede buikflap
Ik heb deze dekens gezien op http://www.horseshophorsepower.nl
Grote voordeel aan de 1e deken (nee, niet dat hij goedkoop is...) is dat er bilkoorden aan zitten. Dat vind ik wel zo praktisch. Maar is de maasdichtheid van deze deken vldoende om dazen te weren?
Dus mijn vraag: Wie heeft 1 van deze dekens en kan me vertellen of ze functioneel zijn? Zijn de mazen van de net dekens klein genoeg om dazen te weren?
*edit* titel duidelijker gemaakt...