Zadel laten opvullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cishashka

Zadel laten opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:00

Hee,

Omdat mijn zadel wat te ruim zit, was ik van plan om hem te laten opvullen, maar hoe gaat dat nou precies? Moet je met je zadel naar divoza toe, of kan het alleen als zij naar jou toe komen en het op het paard zien liggen.
Of is er maar 1 manier van opvullen?
Want wij gaan zaterdag naar divoza toe, alleen zou het wel handig zijn om dan gewoon me zadel mee te nemen, maar het lijkt me stug dat dat kan.
Alvast bedankt.

Needje

Re: Zadel laten opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:10

Opvullen heeft weinig nut als er niet naar het paard gekeken wordt waar t zadel op ligt. Clown Zadel moet aan het paard aangepast worden.
Oftwel, er zou een zadelmaker bij jou moeten komen, of je moet met je paard+zadel naar een zadelmaker toe.
Verder klinkt "te ruim" mij eerder als een verkeerde boommaat. Daar helpt vullen niet tegen.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:34

Citaat:
Omdat mijn zadel wat te ruim zit

Aan deze zin te zien, begrijp ík eruit dat de zitting te groot is?

Of bedoel je dat het zadel te breed is voor je paard?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:57

Even bellen naar divoza en dan gewoon je paard meeslepen naar divoza. Dat is goedkoper dan dat ze bij jou moeten komen Lachen

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:32

LilianR schreef:
Citaat:
Omdat mijn zadel wat te ruim zit

Aan deze zin te zien, begrijp ík eruit dat de zitting te groot is?

Of bedoel je dat het zadel te breed is voor je paard?

Het zit te ruim bij mijn paard, het is gewoon een 17,5 (?) inch zadel in ieder geval geen 18

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:10

Hij zit voor bij de knieschijven wat te los, maar voorl aan de achterkant bij die zitkussens. Kan ik dit niet laten opvullen dan? Want volgens mij ligt verder het zadel wel netjes, hier een foto:

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet het verder niet zo duidelijk hier, maar vooral als ik er dan af ben kan je het zadel omhoog wippen, het is niet zo dat het ergens knelt omdat het voor ook ruim zit. Maar een te groot zadel is ook niet goed

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:16

De inch maat is de zitting, die moet voor jou passen. De boommaat moet passen voor je paard. Als het achteraan niet aansluit, moet het inderdaad opgevuld worden.
Het beste is dat je een zadelmaker kan laten komen, die kan er goed naar kijken en weet dan precies hoe en waar hij hoeveel moet bijvullen.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 01:05

toevallig is woensdag bij mij van rijs langst geweest (zadelmakerij in zevenhuizen)
hij kijkt dan of het nog goed ligt en of het opgevuld moet worden
de mijne moest opgevuld worden en ze hebben hem gelijk meegenomen
donderdag kon ik hem alweer halen en ik was totaal 55,50 kwijt, waarvan 20,50 voorrijkosten
valt wel mee zo, zou ik zeggen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:58

Ja meestal vallen de kosten voor opvullen wel mee Ja Ik heb onlangs 32.5 euro moeten betalen.
Maar heb gemerkt dat het alweer bijgevuld moet worden, dus ik doe mijn zadel binnenkort ook weer binnen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:16

HM of je boom is te smal, het is niet altijd zo dat je dan alleen van achter moet op vullen, ik zou toch echt een goede zadelmaker langs laten komen en het laten bekijken,

ik heb vandaag 3 zadels naar laten kijken, die zo voor het oog van ons redelijk goed lagen, toch lag er maar 1 goed en waren er 2 te smal. waardoor het zadel dus wat achterover leek te liggen.