zwarte vegen eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

zwarte vegen eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 23:08

ik baal zo verschrikkelijk Verdrietig
had ik net een nieuw wit anky dekje gekocht voor de wedstrijden, zitten er na 1x rijden allemaal zwarte vegen op die ik er dus niet meer uit krijg Verdrietig
heeft iemand hier misschien een goede tip om die er weer zo goed als uit te krijgen?
ik heb hem in de wasmachine gehad, heb hem met waspa gewassen en met Vanisch.. maar dat hielp dus niet..

dus hebben jullie tips? Lachen

Rozzy

Re: zwarte vegen eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:10

van vanish de tapijtreiniger, deze is net iets aggressiever Knipoog zo krijg ik ook mijn dekje en broek weer schoon.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:10

een nacht in een emmer met Vanish en dan weer met Vanish op 60 graden wassen

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 23:13

sjorsie schreef:
een nacht in een emmer met Vanish en dan weer met Vanish op 60 graden wassen

in het dekje staat dat je hem tot 40 graden mag wassen, wat gebeurt ermee dan als ik hem warmer ga wassen? Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:16

dat zou ik persoonlijk niet doen Knipoog, ik zou me gewoon netjes aan de wasvoorschriften houden het is immers ook geen dekje van 10 euro..

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 23:19

rohotje schreef:
dat zou ik persoonlijk niet doen Knipoog, ik zou me gewoon netjes aan de wasvoorschriften houden het is immers ook geen dekje van 10 euro..

nee daarom.. maar ik vind het gewoon zo zonde van de vegen.. ik had mn zadel niet eens ingevet.. dus vind het zoiezo apart dat ze erin zitten.. Verdrietig
maja ik hoop op nog meer tips om het eruit te kunnen krijgen! Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:22

van vanish de tapijtreiniger, wat ik al eerder zei en anders een heel klein beetje bleekwater op een oud doekje doen, hiermee de plekken indeppen, heel even in laten trekken en dan gelijk in de wasautomaat zegt mijn moeder Knipoog en dan heb je bij de drogist van HG een middeltje waarmee je vet uit stof kunt halen, maar ze weet niet zeker of dit ook bij zulke vlekken werkt, verder kan ik je ook niet helpen Lachen succes!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 23:24

rohotje schreef:
van vanish de tapijtreiniger, wat ik al eerder zei en anders een heel klein beetje bleekwater op een oud doekje doen, hiermee de plekken indeppen, heel even in laten trekken en dan gelijk in de wasautomaat zegt mijn moeder Knipoog en dan heb je bij de drogist van HG een middeltje waarmee je vet uit stof kunt halen, maar ze weet niet zeker of dit ook bij zulke vlekken werkt, verder kan ik je ook niet helpen Lachen succes!

okee bedankt voor de tips! Lachen
maar gaat het van bleek middel niet verkleuren dan? Bloos
ik probeer eerst die vanisch wel Knipoog

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:27

niet als je het gelijk wast met een goed wit wasmiddel, robijn/sunil wit ofzo, een goed merk. Mijn moeder roept nog: ze kan het ook even proberen aan de binnenkant/op een hoekje met het bleekmiddel als je het niet vertrouwd Lachen en als je het heel heet wast brand je de vlek er juist in.
Edit: handig, moeders met witwas ervaring Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:29

ik was ze altijd op 60 graden en het gaat prima, met 40 graden krijg je de vlekken er echt niet uit

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:45

ik zou geen bleek gebruiken daar kun je wel degelijk gele plekken van krijgen Huilen , maar ik was het dan gewoon een keer op 60 graden met een schep vanish cristel white erbij en dan word hij gewoon weer schoon ik heb mijn rijbroek laatst ook zo schoon gekregen met een lederen zit en er is echt niks mee gebeurt en een tip voor de volgende keer als je je dekje weer gebruikt spuit het op die plekken wat in met een vuil afstotend middel dan dringen de vlekken van je zadel er niet zo diep in Knipoog

veel succes ermee Pling

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:54

Robijn voor de witte was (witte fles) goed op de vlekken smeren en laten intrekken, volgende dag met opnieuw een scheut Robijn in de machine en weg vlekken Lachen

Had vorige week nog een compleet verzopen dekje van het zweet, gitzwart boven en onder en enorme zwarte vlekken van mijn laarzen Nagelbijten / Gniffelen Heb er angstig naar gekeken en keek al uit naar een nieuw dekje maar hij is 100% schoon uit de machine gekomen Knipoog