Wat zegt DIT over mijn zadel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Wat zegt DIT over mijn zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:06

Kieffer wien de lux Proff...

Ik heb hem laatst laten opvullen,, nu vandaag voor het eerst mee gereden..

Ik denk dat er iets niet goed is..

Na het rijden had ik zowel aan linkerkant als rechterkant achter de schouder van mijn paard GEEN zweetafdruk Huilen terwijl de rest van het zadel er wel in stond,, alleen dus die plekken achter het schouderblad niet..

Betekent dit dat het daar drukt of juist niet..

Ik bel morgen toch even desbetreffende zadelmaker op om langs te komen,, want is blijkbaar toch niet goed opgevuld..
Mn paard was overigens ook niet enthousiast,, rende onder mij uit,, en ging maar harder en harder,, toen hij dit deed ben ik meteen gestopt met rijden en heb het zadel er direct afgehaald..(ben daarna verder gaan rijden met mn springzadel,,toen liep hij weer super braaf en ontspannen)

Lynn_Nikita

Re: Wat zegt DIT over mijn zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:08

klink idd alsof iets niet goe dligt. heeft hij het zadel we bekeken toen het op paard lag, en gepast of alle sgoed lag nu na opvullen??

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:10

Lynn_Nikita schreef:
klink idd alsof iets niet goe dligt. heeft hij het zadel we bekeken toen het op paard lag, en gepast of alle sgoed lag nu na opvullen??

Ja dat heeft hij gedaan,, MAAR hij heeft ook netjes gezegt tegen mij dat als er IETS niet naar wens was,, hij dit op zal lossen..
Ik vind het alleen zo rot dat mn paard dit mee heeft moeten maken,, hij heeft pijn gehad vandaag,, rende zo hard onder mij uit etc,, gelukkig dat ik meteen ben gestopt Bloos

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:12

Het hoeft niet zo te zijn dat hij pijn heeft gehad, kan ook onwennigheid zijn geweest. Heb je een gevoelig paard?
Lijkt me toch dat het niet helemaal lekker ligt, zou maar snel de zadelmaker bellen! Haha!

Hoe gaat het met de rest van de paardenbeestjes trouwens? Lachen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:42

Zou inderdaad de zadelmaker even terug opbellen om dit te melden. Zelfs de beste kan af en toe een foutje maken nietwaar?! Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:11

Mandyke schreef:
Zou inderdaad de zadelmaker even terug opbellen om dit te melden. Zelfs de beste kan af en toe een foutje maken nietwaar?! Knipoog

Whahaaa,, ja een foutje is inderdaad menselijk.. Knipoog

Ik heb hem gebeld,, hij komt maandag kijken,, dan moet ik helaas rijden met dat zadel,, dat vind ik best sneu voor mn paard,, maar hij wilt eerst zien wat er aan de hand is.. Huilen

Arm paardje,, ik heb vandaag met ander zadel gereden(springzadel) hij schrok zo erg toen ik hem op zijn rug legde,, dat is dus echt wel een teken dat dat kieffer zadel hem pijn heeft gedaan Huilen

Gelukkig was die angst snel over toen hij voelde dat dit zadel hem wel lekker lag,, was ook wel te merken met rijden zeg Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:15

Als het op die plekken droog is dan drukt het daar niet, maar ernaast, denk ik

Wij hebben ook een zadel gehad voor de Fjord en die bleef ook droog op 2 plekken naast de schoft. Er ligt nu een ander zadel op met dezelfde boommaat maar die past wel, wss andere pasvorm.

Ik volg je topic even

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:24

Nibbit schreef:
Als het op die plekken droog is dan drukt het daar niet, maar ernaast, denk ik

Wij hebben ook een zadel gehad voor de Fjord en die bleef ook droog op 2 plekken naast de schoft. Er ligt nu een ander zadel op met dezelfde boommaat maar die past wel, wss andere pasvorm.

Ik volg je topic even

Zadelmaker heeft mij gezegt(voordat het zadel opgevuld werd) dat waar het GEEN zweetplek heeft het HEEL ERG drukt Huilen

Nu heeft hij hem netjes opgevuld(vooral in midden was het ook zeker nodig)maar nu zijn die plekken nog erger Huilen

Maandag komt hij kijken Bloos

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:28

Ik moest voor mijn pony met het zelfde probleem een nieuw zadel kopen, want het was de verkeerde pasvorm.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:05

Steef_Ivor schreef:
Ik moest voor mijn pony met het zelfde probleem een nieuw zadel kopen, want het was de verkeerde pasvorm.

nou dat hoop ik voor mijn portomonee toch niet Tong uitsteken

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:13

Ik hoop het ook niet voor je.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:01

Steef_Ivor schreef:
Ik hoop het ook niet voor je.

mijn kieffer wien de luxe prof. is pas 5 jaar oud,,(heeft op mijn vorige paard altijd goed gelegen)..
Nu voor mn huidige(pas 4jarige) heb ik hem op laten vullen aan de bouw van mn paard..(ik heb er daarvoor niet mee gereden op hem omdat hij niet goed lag)

Tja mocht het echt zo zijn dat ik aan een nieuw//ander zadel moet gaan denken,,dan kan ik deze mooie kieffer altijd nog inruilen of goed verkopen..

Ik hoop niet dat het zover komt Huilen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:17

Dit zadel heb ik tot afgelopen zaterdag ook gehad.

Ik volg het even, ben benieuwd wat het nou is. Ja

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:15

je zadel drukt idd te veel op die plek.

Ik hoop dat de zadelmaker er wat aan kan doen anders vrees ik dat je toch een ander zadel moet.

Je paard is ook nog jong en in de groei.
Mocht je een ander zadel moeten dan raad ik je aan iets te nemen met een verstelbare boom.

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:19

dit doet mij denken dat er op de voorkant te veel is opgevuld daardoor gaast je zadel achterover liggen en zal je paard wegrennen (onder je vandaan) dit komt door te veel druk op achterkant zadel dit gaat drukken in zijn rug en doen pijn
terug brengen foute boel

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:35

Nou nou, je hoeft niet meteen het ergste te denken hoor. Kieffers kunnen vrij gemakkelijk aangepast worden. Niet alleen qua kussen maar ook qua boommaat. Moest de huidige boommaat niet goed meer blijken voor jouw paard dan kan je hem altijd laten terugsturen naar de fabriek waar ze de boom van jouw zadel d.m.v lasers en hitte verbuigen tot de gewenste maat. Let wel: laat dit alleen in de Kiefferfabriek doen!

Enne Rambo6: zadel terugbrengen? Hoe ga je dat doet bij een zadel dat al 5 jaar oud is???

Bovendien is wel simpel om te zeggen dat je beter een zadel met een verstelbare boom moet nemen maar ook dat zadel moet wel passen op jouw paard hé. Het is niet omdat het een verstelbare boom heeft dat het zomaar op ieder paard past. O.a. de vorm van de boom en de kussens moeten bij het model van jouw paard passen...