muizen eten zadel op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

muizen eten zadel op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 22:00

Ik heb zojuist geconstateerd dat er muizen aan mijn zadel zitten. Ik heb mijn zadel dus ook meteen meegenomen naar huis. De k u t beesten.
Mijn springzadel is een stuk droger dan mijn dressuurzadel en mijn springzadel heeft dus geen last van knagend ongedierte.
Heeft iemand het ook wel eens gehad en wat hebben jullie aan je zadel gedaan om het te voorkomen? Ik heb het zadel net vorige week heel goed schoon gemaakt en ingevet. Zou het aan het vet liggen?

Margreet

Re: muizen eten zadel op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:58

Muizen zijn gek op vet. Vetbollen voor de vogels eten ze ook. Aan het zadel zelf kun je niet veel preventiefs doen denk ik. Opbergen op een plek waar ze niet bij komen of een kat aanschaffen denk ik Haha!

Wel zonde zeg, veel schade?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:01

Misschien slim idee om er een hoes over heen te doen?
Jeweetwel zo'n zadelhoes voor bescherming van het zadel?

Inderdaad wel zonde als er echt van afgeknaagt zou zijn.

blafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 02:13

Muizengif in de zadelkamer leggen.
Bij mij hebben ze weleens aan de dekens geknaagd.
Met name de stof van de wollen dekens gebruiken ze voor te nestelen.
Zadel nog nooit meegemakt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 08:15

wat betreft de schade tot nu toe. Eergister hebben ze aan eenbeugelriem gezeten en aan de boorkant van de boom. Gister aan de onderkant bij de kussens omdat ik de hoes er nu heel goed overheen had getrokken. Het is allemaal oppervlakkig en niet er dwars doorheen gelukkig maar nu moet ik dus maatregelen gaan nemen. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Katten hebben we er al lopen maar nu zullen het vallen worden. Jammer dan voor de muizen. Hadden ze maar ergens anders moeten gaan leven.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:47

oosterhoff schreef:
Ik heb zojuist geconstateerd dat er muizen aan mijn zadel zitten. Ik heb mijn zadel dus ook meteen meegenomen naar huis. De k u t beesten.
Mijn springzadel is een stuk droger dan mijn dressuurzadel en mijn springzadel heeft dus geen last van knagend ongedierte.
Heeft iemand het ook wel eens gehad en wat hebben jullie aan je zadel gedaan om het te voorkomen? Ik heb het zadel net vorige week heel goed schoon gemaakt en ingevet. Zou het aan het vet liggen?

ik zou een muizenval neerzetten of gif, muizen zijn op deze manier ongedierte, war je moet bestrijden

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:27

ik zou geen paardenkoekjes of eetwaar in je kast leggen... en zeker muizengif erneer leggen...