zadelpasser voor een jong paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_

zadelpasser voor een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:47

Mijn paard wordt een dezer dagen zadelmak gemaakt door iemand anders.
Maar als ik erna zelf mee ga beginnen, zou ik graag een goed passend zadel hebben.
Nu heb ik wel een dressuurzadel, maar vrees dat deze niet goed gaat passen.
Ik zou graag een zadelpasser laten komen,maar weet niet goed in welke fase ik dit het beste zou doen, liefst zo snel mogelijk omdat ik mijn paard niet met een slecht zittend zadel wil opschepen, maar is het niet te vroeg om al een duur zadel aan te schaffen?
en hoe weet je dat je geen fout zadel oplegt als je gaat beginnen met je paard, want dan kan je moeilijk een paar rondjes rijden om te zien of het goed zit Clown
k heb enorm schrik om iets fout te doen ivm deze dingen.
En ook heb ik geen idee waar je zo iemand vindt, wie&wat&waar Lachen (een zadelpasser)

drago

Re: zadelpasser voor een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:00

Bestel even Het Zadelboek bij Mediaboekservice.nl.
Kost maar 15,95. Heel praktisch boekje, zal veel van je vragen beantwoorden. In Nederland is Equestor een betrouwbaar adres. Ik geloof dat ze ook in België komen passen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:54

Ik ben naar een winkel gegaan allerlei 2ehands gepast en degene die het beste lag, gekocht. Gewoon tegen een vrij redelijke prijs.
11 april is hij opgevuld nu ligt hij weer goed. Voorlopig kan ik er weer mee door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:58

drago schreef:
Bestel even Het Zadelboek bij Mediaboekservice.nl.
Kost maar 15,95. Heel praktisch boekje, zal veel van je vragen beantwoorden. In Nederland is Equestor een betrouwbaar adres. Ik geloof dat ze ook in België komen passen.

Als je echt een goed boek wil lezen, over zadels kan je bij Mediaboekenservice ' the practical saddle fitting' van Ken LyndonDykes bestellen.
Is meer je geld waard dan `Het Zadelboek' .

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:03

gewoon een zadelmaker bellen en een afspraak maken.

Na het lezen van een boekje is zal je waarschijnlijk toch een zadelmaker moeten bellen.....

Elguccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:31

drago schreef:
In Nederland is Equestor een betrouwbaar adres. Ik geloof dat ze ook in België komen passen.

Nou, ik heb hele andere ervaringen met Equestor en vind het zeker geen betrouwbaar adres.