wintec 500 dressuur verwisselbare boom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lawrence123

wintec 500 dressuur verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 23:47

ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met dit zadel? en of mensen fotos hebben van hoe het zadel er op een paard een beetje uit ziet?

alvast bedankt

xxxfhxxx

Re: wintec 500 dressuur verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:23

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=769676&hilit=

Dat is een wintec 500.
Is opzich een lekker zadel, merk wel dat het voor mij niet geschikt is. Ik word gedwongen in een positie waarbij ik mn benen naar voren steek en ik met een bolle rug ga zitten. Maar miss is het voor jou wel goed. (pb maar als je wilt kopen Haha! )

Floris

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:27

heb er geen foto van heb de wintec nu ong 3maanden en ik vind het echt een super zadel heb de extra brede boom voor mijn merens, het zit echt lekker en ik ben juist rechter gaan zitten op dit zadel groetjes

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:31

Je moet gewoon proberen te regelen of je dit zadel op proef kunt krijgen bij je zadelmaker, is bij die van mij nooit een probleem geweest. Op die marnier kun je helemaal op je eigen oordeel afgaan want zadels zijn heel persoonlijk.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:40

ik heb er een voor mijn belg, om in te rijden. heb er dus nog niet op de belg opgezeten, wel op andere paarden, vind het werkelijk een héérlijk zadel, daarom ook gekocht Knipoog

lawrence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:44

mja geloof ook wel dat het erg persoonlijk is idd.. en hoe houd het zadel zich na een paar jaar dan, niet dat hij dan erg lelijk wordt

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:14

Stalgenootje van mij heeft er nu eentje 2 jaar en die ziet er nog uit als nieuw (maar die kan er ook wel lekke rop rijden in tegenstelling tot mij:P)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:30

de wintec 500 dressuur heb ik zelf niet, maar heb er wel een tijdje een te leen gehad voor mijn fjordje, ik vind het een zeer fijn zadel voor de prijs catogorie

N_geesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:17

heb een wintec 500 en een wintec Cair systeem gereden, beide houden zich prachtig ik heb alleen niet die hele erge "kunstof" uitziende. Mijne lijkt op leer maar is het niet. Houd zich echt super ik weet alleen niet of ik voor het Cair systeem ben, heb er zelf nog geen last mee gehad maar op mijn eigen paard rijd ik met normaal gevulde kussens en dat gaat ook erg goed

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:02

Zijn mooie en fijne zadels hoor , de Wintec 500.

Blijven ook gewoon mooi als je er netjes mee omgaat.
Meestal als je er niet lekker op kunt zitten dan kanteld hij wat teveel achterover , daardoor gaan je benen naar voren en je rug bollen , kan ook komen doordat het zadel iets tever naar voren op het paard gelegd wordt Knipoog

Ik heb er 1 voor Rena gehad voordat ik boomloos ging.
Bij haar lag hij ook niet helemaal goed. Het verwisselbare kopijzer is leuk om de schoftbreedte aan te passen , maar de ronding van de kussens van voren naar achteren moet ook passen , dat is weer een heel ander probleem-punt waar je niks aan verandert met dat kopijzer.

Vaak zijn de Wintecs vrij recht in de kussens waardoor ze aan de voorkant en achterkant goed lijken te liggen , maar midden onder het zadel het paard niet raken. Dat is wel jammer.

lawrence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 09:51

pmarena schreef:
Zijn mooie en fijne zadels hoor , de Wintec 500.

Blijven ook gewoon mooi als je er netjes mee omgaat.
Meestal als je er niet lekker op kunt zitten dan kanteld hij wat teveel achterover , daardoor gaan je benen naar voren en je rug bollen , kan ook komen doordat het zadel iets tever naar voren op het paard gelegd wordt Knipoog

Ik heb er 1 voor Rena gehad voordat ik boomloos ging.
Bij haar lag hij ook niet helemaal goed. Het verwisselbare kopijzer is leuk om de schoftbreedte aan te passen , maar de ronding van de kussens van voren naar achteren moet ook passen , dat is weer een heel ander probleem-punt waar je niks aan verandert met dat kopijzer.

Vaak zijn de Wintecs vrij recht in de kussens waardoor ze aan de voorkant en achterkant goed lijken te liggen , maar midden onder het zadel het paard niet raken. Dat is wel jammer.

is het wel mogelijk om de kussen aan te passen dan zodat deze wel past?
ik heb nu een zadel waarvan achteraf de boom wat te breed is, als ik mer haar galloppeer dan schijft het zadel naar voren. maarja ze was nog groen dus was een beetje moeilijk om te kijken hoe het zadel lag als ik er op zou gaan zitten.
vandaar dat ik nu wat anders wil, en mijn budget is ook niet in de duizenden euro's

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:30

Zou je een goede zadelmaker naar moeten laten kijken , die kan dan beoordelen of het zadel zo aan te passen is dat het wel goed gaat passen.