Probleem met peesbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Probleem met peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:09

Ik heb er van verschillende merken: Lamicell, HH, nog ander merk... Maar ik heb telkens het probleem dat na het rijden mijn paard zijn onderbenen dus helemaal bezweet zijn en ik dus echt de aders zie lopen. Ok, paard is wel wit, maar ik vind het er niet echt gezond uitzien.

Ik heb het bij alle merken en ook al doe ik ze losser, het is altijd hetzelfde.

En ik moet wel peesbeschermers gebruiken, want ik moet over de weg en dan wil ik hem goed beschermen.

Iemand tips en tricks?

Dniekje

Re: Probleem met peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:10

3 in 1 beschermers? die schijnen niet te zweten Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:11

Spuit je de benen na het rijden wel altijd af? Of koel je ze op een andere manier?

Je doet iets om de benen, dus is het vrij logisch dat je paard daar warm wordt Knipoog
Bij de meeste beschermers tenminste.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:12

Ik snap wel dat het warm wordt, maar dat ik die aders zie lopen, lijkt me toch niet gezond? Dan is het echt rooddoorlopen...

Het ziet er zo als ik de beschermers uitdoe, dus voor het koelen. Ik spuit zijn benen af als ik weer thuis ben.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:47

Ik had ooit eens een stalgenootje op stal, die deed altijd een koelend iets tussen haar bandages, zodat de pezen koel blijven tijdens het rijden en daarna spoot ze met koud water de pezen af. Als ik haar spreek zou ik het eens vragen, ik weet natuurlijk niet of je het ziet zitten om te bandageren. (Of evt. iets tussen je peesbeschermers te doen... Knipoog )

3-in-1 beschermers worden echt vreselijk warm. Misschien zijn de duurdere peesbeschermers met echt schapenvacht erin wel iets? Schijnt dat de pezen minder warm worden eronder vanwege de vacht en het ademt goed in tegenstelling tot neopreen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:48

Bandages zie ik niet zitten. Zie er het beschermende er niet van in eigenlijk... (Niet dat ik die discussie wil oprakelen...)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:51

kun je geen onderlappen tussen je peesbeschermers doen? wel op maat maken natuurlijk..om ze wat te beschermen, en vocht op te nemen..en die drie in een beschermers blijken ook goed te zijn..

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:54

Tieneke schreef:
Ik snap wel dat het warm wordt, maar dat ik die aders zie lopen, lijkt me toch niet gezond? Dan is het echt rooddoorlopen...

Het ziet er zo als ik de beschermers uitdoe, dus voor het koelen. Ik spuit zijn benen af als ik weer thuis ben.

Klopt komt door de witte benen....zodra ik klaar ben met rijden,longeren e.d dan haal ik ze gelijk er af voor het uitstappen en daarna de benen koelen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:40

Veel endurance ruiters (en die rijden heel veel op de weg) rijden juist zonder peesbeschermers omdat het er onder warm wordt. Als je paard zich zelf aan tikt is het natuurlijk een ander verhaal.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 18:47

Ik gebruik ze dus vooral omdat ik over de (drukke) weg ga met hem en ik hem voor kleine dingen wil beschermen, je weet nooit dat hij een gekke sprong maakt. Bij het rijden tikt hij ook aan.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:41

Tieneke schreef:
Ik heb er van verschillende merken: Lamicell, HH, nog ander merk... Maar ik heb telkens het probleem dat na het rijden mijn paard zijn onderbenen dus helemaal bezweet zijn en ik dus echt de aders zie lopen. Ok, paard is wel wit, maar ik vind het er niet echt gezond uitzien.

Ik heb het bij alle merken en ook al doe ik ze losser, het is altijd hetzelfde.

En ik moet wel peesbeschermers gebruiken, want ik moet over de weg en dan wil ik hem goed beschermen.

Iemand tips en tricks?

misschien is een bandage een goed idee voor je paard, neemt meer vocht op

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:42

Zoals ik eerder al zei: doe ik niet omdat dat imo niet beschermt, dan kan beter helemaal niets gebruiken en dat wil ik ook niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:46

Ik neem aan dat je van die standaard neopreenbeschermers gebruikt?
Neopreen is ontwikkeld voor de duiksport om warmte vast te houden. Redelijk logisch dus dat het onder die dingen vreselijk warm wordt. De enige oplossing is beenbeschermers kopen die ademend zijn.
Denk aan de Veredus pro classic peesbeschermer....
Afbeelding

De NEW Airoflow...
Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:47

Tieneke schreef:
Zoals ik eerder al zei: doe ik niet omdat dat imo niet beschermt, dan kan beter helemaal niets gebruiken en dat wil ik ook niet.

Een bandage neemt alleen meer vocht op als je er goede (Eskadron) onderlappen onder doet en dan beschermen ze juist behoorlijk goed.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:48

Mischien onderlapen onder je peesbeschermers doen? die van eskradon nemen wel heel goed zweet op Lachen
of een ander stukje stof wat goed zweet opneemt?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:50

Aan die van Veredus had ik wel al gedacht, zijn die echt heel erg goed? Want ze zijn nl. ook heel erg duur Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:52

Tieneke schreef:
Aan die van Veredus had ik wel al gedacht, zijn die echt heel erg goed? Want ze zijn nl. ook heel erg duur Knipoog

Ik heb er zelf geen ervaring mee.... maar die dingen zijn me al van heel veel kanten aanbevolen Ja
Loopt volgens mij ook een topic nu over bij HAR Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:57

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:10

Ik heb altijd Kieffer peesbeschermers gebruikt met riempjes en had nooit last van warme/natte benen. Nu gebruik ik eigenlijk geen peesbeschrmers meer omdat hij nooit aantikt (wil natuurlijk niet hiermee zeggen dat ze overbodig zijn) misschien onverstandig maar ik rij al jaren zonder. Met bandages of lappen krijg je ook warme en natte benen dus lijkt mij dat geen optie. (het is niet mijn bedoeling om weer een bandage discussie te starten, die is er al volop geweest.)
Na het rijden heeft mijn paard ook opgezetten aderen op de benen en dat zonder beschermers.

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:14

Misschien kun je leren peesbeschermers gebruiken (leer laat beter vocht en warmte door) maar ja daar zit ook een prijskaartje aan :s

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:15

Dus het kan ook gewoon zo zijn dat dit altijd zo zal blijven, wat voor beschermers ik ook gebruik? Dat het dus ook voor een groot deel aan de witte benen ligt?

Leren beschermers heb ik dus ook en ook daar krijgt hij die benen van, is dus geen geslaagde oplossing.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:16

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:18

Heb hier geen ervaring mee maar heb je al eens leren beschermers geprobeerd? dat lijkt me ook beter te ademen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:18

Als ik zou kopen, koop ik ze sowieso in België. Ik twijfel wel nog erg hoor, vind het ook weer zonde van mijn geld als het niets zou oplossen.

Leren beschermers: zie vorige post...

lancie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:36

je paard kan ook wel een dunne huid hebben op de benen zodat je de aders ziet, ken een bonte en die heeft ook een super dun huidje (als je die wast is ie zo rose als een biggetje) en die heeft dat ook dat je de aders ziet op de benen na een training...