Ik heb onlangs een nieuw kunststof westernzadel gekocht, met nylon tie strap en offbillet riemen, maar ik ben bang dat deze zullen uitscheuren. Ik heb er nu 2 keer mee gereden en de gaatjes zijn al iets uitgerekt en rafelig... Het nylon is echt te dun volgens mij of beeld ik mij dat in? Kan ik hier gewoon een leren riemen aanhangen? Heeft er iemand toevallig over?
Ja je kunt ze vervangen door leer, echter met `goekoop`of slecht leer ben je even ver van huis. Ik heb zelf een offbilet avn leer en een tiestrap van nylon omdat die makkelijker singelt.
Mijn nylon strap heeft gaatjes met een plastic ( verbrand nylon) randje erom en zijn ook iets uigerekt, maar NIET gerafeld!
Het rafelen zou je zelf kunnen `wegbranden`door een heet stukje metaal er tegen te houden en zo het tot plastci te smelten. Een pyromaans klusje waar je echt wel voorzichtig mee moet zijn ( buiten, met een emmer water bij de hand!!)
Een foto kan helpen om te bepalen of je je iets inbeeld hahahaha
Stelt niks voor hoor, even gaatjes schroeien. Het nylon wil alleen wel eens even iets gaan branden doordat je spijker echt gloeiend is. Effe blussen en je kan weer verder
Zoals met alles heb je in kunststfo en leer goede en slechte kwaliteit. Kunststof van slechte kwaiteit is dun, scherp en scheurt idd uit. Kunststof van goede kwaliteit is soepel, dikker en gaat jaren mee.
Leer van slechte kwaliteit is dun, brokkelt/scheurt en slijt hard of breekt gewoon af. Leer van goede kwaliteit (bij voorkeur Latigo want dat veert iets) is dik, stevig, soepel.
Persoonlijk heb ik liever een goede kwaliteit kunststof omdat je dan minder bulk onder je benen hebt, makkelijker aan kunt singelen en op een paard met een witte buik is een Latigo setje geen aanrader
Ik heb verschillende off billets ed. nylon en latigo. Het maakt mij niet zo veel uit. Leer vind ik mooier, maar mijn fenders hangen er toch voor dus wie ziet het nu Rode vlekken kreeg Jae ook altijd van de latigo,s dus als ik ooit een paint ga uitzoeken kijk ik of de vlekken precies op die plek zitten
Mijn vriend vroeg of hij dat kon doen met een soldeerbout, die gaten branden? Dus vraag ik het even hier aan kenners Moest dat kunnen, hou ik die nylon eraan dan.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 08-06-07 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt