Welk zadel raden jullie aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 11:11

Hallo,

Ik heb sinds kort een brede D-pony. Bij de koop zat een dressuurzadel van Knight Rider. Deze zit op zich wel goed maar omdat ik een aleen maar buitenritten maak wil ik er een ander zadel bij nemen. Ik zit te twijffelen tussen een boomloos- of een VZH zadel.
Ik vind het belangrijk dat de zit zeer comfortabel is maar deze moet ook stabiliteit voor de ruiter geven.
Wie heeft voor mij een goed advies?

Liselot

Re: Welk zadel raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:14

als je echt een zadel voor de buitenritten zoekt die ook nog wat steun geeft zou ik voor een Equestor Trail gaan. zit echt grandioos lekker!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:46

Ik kan je wel een boomloos zadel adviseren, maar je moet zelf voelen wat je lekker vindt zitten, je zadel moet in ieder geval goed op je pony passen, je pony moet het ook prettig vinden.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:01

Ik rijd sinds een paar maanden boomloos en vind het ge-wel-dig! De paarden vinden het ook erg fijn en het past (zoals bijna altijd met dit zadel) super. Ik zit er erg stabiel in, alleen het ontbreken van de kniewrongen was even wennen. Ik heb de (alleen dan van een ander merk, Pfiff dacht ik) Cheyenne. Niet zo duur en echt super voor mij. Maar sommige mensen vinden het maar niks, dus ik zou er wel over nadenken een proefzadel aan te vragen. Dat heb ik overigens niet gedaan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:06

Ligt eraan wat je doet. Gewoon recreatief rijden, veel stappen en soms een wat langere rit. Of maak je echt langere ritten met voornamelijk draf en galop.

In het eerste geval vind ik boomloos prima, in het laatste geval raad ik het niet aan.

Ik heb nu een Massimo Trail en ben daar heel tevreden mee. Goede drukverdeling, goede pasvorm, schoudervrijheid en hij zit heerlijk.

drago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:09

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:10

een rosnner is eeen goed zadel ik heb ook een d- poy met een breede schoft