[WN] wat voor singel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

wat voor singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:13

Mijn neopreen singel is echt aan het overlijden, ben dus aan het kijken naar wat nieuws.
Nu heeft james bij dr oksel een redelijk gevoelig huidje, dat is de rede dat ik aan een bondsingel zit te denken. Keerzijde is echter dat ik het idee heb dat dat erg snel vuil wordt en moeilijk(er) schoon te maken is.
Ik heb ook een leren singel gezien, die voorgevormd is zeg maar, dus die zou dat tere huidje mis houden.
neopreen bevalt me eigenlijk niet echt...

Iemand tips?

crazycactus

Re: wat voor singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:07

Die ergonomisch gevormden zijn wel prettig in dit geval. alleen vraag ik me af of je zadel wel helemaal super is als je singel zo dicht achter zijn voorbenen langs moet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:55

Ik heb zelf een elastieken singel en vind (of Digger eigenlijk Haha!) die erg fijn.
Natte zeem op singelplekken doet trouwens wonderen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:00

Ik vind die elastieken dingen heel vervelend, ik heb altijd het idee dat je ze veel te strak aantrekt.
Over neopreen ben ik zelf ook niet zo tevreden, ik heb het idee dat het erg gaat broeien.
Eigenlijk houd ik het tegenwoordig zo veel mogelijk bij de ouderwetse stoffen singels, omdat die me het meeste lijken te ademen. Heb je dat al eens geprobeerd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:11

@erleyne : stoffen singels kennen we niet in western Knipoog
Stoffige wel Clown Of je bedoelt de touwsingels ??

Mijn favo singels komt bij Cornelie vandaan en is de Aerogel; neopreen met luchtgaatjes, voorgevormd, gelkussentjes, beetje elastiek en een rolgesp aan de aansingelkant.
En voor een leuke prijs Lachen

Verder gebruik ik 's winters graag een simpele viltsingel omdat hiervan de lange winterharen heel blijven, in tegenstelling tot een neopreen simpel, waar altijd rond de gespplaats kale plekken ontstaan.

Je hebt ook echte schaapjes die je los rond een singel kunt doen, die zijn ook makkelijk te wassen.

Verder heeft CC een goed punt Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:12

Touwsingels ook idd, die vind ik zelf echt fijner voor de huid ( mits natuurlijk goed bevestigd ).
Stoffige heb ik zelf ook Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:17

Je zou een bontsingel kunnen proberen. Ik heb zelf op dit moment een leren singel voor mijn oudere merrie, maar die zijn wat prijzig als je ze nieuw aan moet schaffen. De jongste heeft Neopreen, maar zonder nylon bandje er omheen, want dat zorgt voor de schuurplekken. Zorg ervoor dat de randen omgeslagen zijn. En schuurplekken komen als je te los aansingelt, of er viezigheid/overtollig huidvet zit. De plek waar de singel loop na het rijden wassen of afspoelen wil ook wel helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:27

nouja, het is niet IN de oksel, net achter dr been, net voor de singel, dus tussen de singel en de oksel zeg maar.

De leren singel die ik heb gezien:
Afbeelding

Zit ook een beetje welke maat ik moet hebben, de singel die ik nu heb zat bij mn zadel, en kan geen maat ontdekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:54

Hij moet zo lang zijn dat de gespen niet achter/in de oksels vallen. De insnijdingen horen daar nl te komen.
Met welk materiaal is deze singel aan de binnkant bekleed??
Is dat ook leer of neopreen oid ??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:56

zal ik moeten mailen, staat er niet bij

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:00

DubbelDun schreef:
Mijn favo singels komt bij Cornelie vandaan en is de Aerogel; neopreen met luchtgaatjes, voorgevormd, gelkussentjes, beetje elastiek en een rolgesp aan de aansingelkant.
En voor een leuke prijs Lachen

Deze had ik ook bij mijn westernzadel, heel fijne singel! *LOL*

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:31

Ik heb een touwtjes singel van mohair van weaver Heerlijk ding! Maar ik kan ook goed uit de voeten met mijn neopreen ( die ook al vijf jaar oud is) Dus ik weet niet of je wat aan mijn inof hebt!
Ik ben ook weg van de ergonomische singels omdat die de druk op de buik ruim verdelen en ruimte geven in de oksels

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:34

Ik ben van neopreen singels overgestapt naar de fleece singels. Deze vind ik heel erg fijn. Ze zijn lekker zacht, breken geen winterharen, zijn makkelijk te wassen en snel weer droog.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:39

Ik ben erg voor de mohair-touwsingels, je hebt ook singels met ziekenhuisvilt, lijkt me ook wel wat.
En echt bont ook, misschien wel warm met de zomer. Wol kan je altijd wassen: gewoon een harde straal eroip, en als je meer nodig hebt een beetje iedere-dag-shampoo in water en dan wassen uitspoelen en drogen.
Mensen met paarden moeten niet bang zijn voor een beetje werk.

Verder ben ik het ook eens met CC

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:46

Ik had eerst een neopreen singel, maar doordat mn paard een nogal gevoelig huidje heeft kreeg ze irritaties zodra ze begon te zweten en kreeg ze wat schuurplekken ervan.
Nu heb ik een bontsingel van Professionals Choice. Wel duur, maar mn paard heeft nergens last van. Je moet ze wel wat vaker wassen, maar ze zijn met een paar uurtjes droog in dit weer, dus dat scheelt Knipoog

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:52

Je hebt ook bont hoezen, die doe je dus gewoon om je singel heen en kunnen er makkelijk af om gewassen te worden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:27

Ik heb nu ook een fleecesingel gekocht, zacht en makkelijk in onderhoud Lachen

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:13

Mijn Tinker krijgt schuurplekken van neopreen, dus voor haar heb ik een met nepbont onderlegd. Het droogt snel en ze kunnen gewoon in de wasmachine (evt. wel met kussensloop erom zodat de gespen je wasmachine niet beschadigen)

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:04

Mloez schreef:
Ik had eerst een neopreen singel, maar doordat mn paard een nogal gevoelig huidje heeft kreeg ze irritaties zodra ze begon te zweten en kreeg ze wat schuurplekken ervan.
Nu heb ik een bontsingel van Professionals Choice. Wel duur, maar mn paard heeft nergens last van. Je moet ze wel wat vaker wassen, maar ze zijn met een paar uurtjes droog in dit weer, dus dat scheelt Knipoog

yep deze heb ik ook! Knipoog helemaal super! mijn paardje heeft ook zo'n teer velletje Bloos kan werkelijk nergens tegen. maar met deze werkt het super! en idd ze zijn zo droog.