mexicaans hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meissjj57

mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:07

ik wil een mexicaans hoofdstel kopen (met leuke diamantjes erop) maar ik vroeg me af, doet een mexicaans hoofdstel je paard 'pijn' bij het rijden? want ik wil graag een mexicaan omdat ik het een prachtige uitstraling vind hebben (dus om het mooi!) maar ik heb wel vaker ,toen ik er naar ging zoeken, gehoord dat het een 'gemeen' hoofdstel was, ook wel andere meningen idd. maar ik vroeg me af of er nog bokkers zijn met ervaring van mexicaanse hoofdstellen.
mijn mening: ze zijn zoooo geweldig mooi!
maar weet iemand of het je paard pijn doet?

LadyMadonna

Re: mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:10

wat is pijn? Een mexiaan heeft een functie, werkt scherper in dan een normale neusriem en is dus niet uitgevonden voor de mooi.

viewtopic.php?f=117&t=783764&hilit=

hier mijn mening over dingen voor de mooi aanschaffen

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:11

ik vind ze ook zo moooooooooiii Ja
geen idee,maar ik krijg er wel 1 maar die dingen zijn best Geld, geld! Geld, geld!

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:12

tja, kijkstef ik wil hem niet alleen voor het mooi ik wil hem om mee te rijden (duuuh, nogal logisch) maar ik wil mijn paard geen pijn doen!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:14

Als je een mexicaan verkeerd gebruikt doet hij pijn ja, en flink ook. Ik denk dat het onverstandig is om er een te gebruiken als je de werking ervan niet kent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:18

je wilt hem dus wel voor de mooi, en daar zijn ze niet voor. je hebt hem niet nodig, anders had je wel geweten hoe zo'n ding werkt.

Toevoeging: If it aint broke, don't fix it

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:25

kollee schreef:
geen idee,maar ik krijg er wel 1 maar die dingen zijn best Geld, geld! Geld, geld!

hehe, eindelijk iemand die mij begrijpt, ik vind ze mooi maar nou begint die stef er een beetje over te 'zeuren' erg irri, maar waarom wil jij 1??? iikke omdat ie egt heel mooi is en ik al een tijdje zo en hoofdstel wou!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:28

Natuurlijk zijn ze mooi. Maar de risico's die aan verkeerd gebruik zitten zijn niet zo mooi. Met zo'n neusriem heb je je paard of pony met een te harde ophouding zo op z'n achterbenen staan. Dit is een beetje hetzelfde idee als het gebruiken van een slofteugel voor de sier. Je kunt je paard er totaal mee de vernieling in rijden.

Amandavd

meissjj57 schreef:
kollee schreef:

hehe, eindelijk iemand die mij begrijpt, ik vind ze mooi maar nou begint die stef er een beetje over te 'zeuren' erg irri, maar waarom wil jij 1??? iikke omdat ie egt heel mooi is en ik al een tijdje zo en hoofdstel wou!

Stef is niet aan het zeuren, ze legt je gewoon uit wat en hoe over een mexicaans hoofdstel aangezien je dat zelf niet weet. Je mag haar wel dankbaar zijn zeg, ze had je ook niks kunnen vertellen. En als je je paard zo graag geen pijn wil doen, koop hem dan niet, want zoals Stef al 'zeurde', ze kunnen flink pijn doen bij verkeerd gebruik.

Mistie

meissjj57 schreef:
kollee schreef:

Als het alleen voor de mooi is, zou ik het niet doen.

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:32

ja, dat snap ik, maar ik vind dat ik best met zo'n hoofdstel kan en mag rijden als het mijn paard maar geen pijn doet, ik vind jullie mening goed maar ik vind het wel irri als jullie zeggen dat ik de werking niet snap dat wil ik juist weten en van stef die geeft haar mening en zegt dat het pijn doet en dat het slecht is al je er alleen voor het mooi mee rijdt, maar ik wil hem gewoon omdat, ik er al een tijdje een wou
en dat van stef het is niet gemmeen bedoelt of]zo maar ik vind het niet echt leuk dat iedereen zegt dat ik hem alleen voor het mooi wil want ik wil de werking nog te weten komen

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:33

als je een topic opend met vragen over de werking, moet je niet zeiken over commentaar. we waarschuwen je alleen maar dat het een stevige inwerking heeft en je het niet moet gebruiken als het niet nodig is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:34

meissjj57 schreef:
ja, dat snap ik, maar ik vind dat ik best met zo'n hoofdstel kan en mag rijden als het mijn paard maar geen pijn doet, ik vind jullie mening goed maar ik vind het wel irri als jullie zeggen dat ik de werking niet snap dat wil ik juist weten en van stef die geeft haar mening en zegt dat het pijn doet en dat het slecht is al je er alleen voor het mooi mee rijdt, maar ik wil hem gewoon omdat, ik er al een tijdje een wou
en dat van stef het is niet gemmeen bedoelt of]zo maar ik vind het niet echt leuk dat iedereen zegt dat ik hem alleen voor het mooi wil want ik wil de werking nog te weten komen

Uit de Bokt Wiki;

Mexicaanse neusriem.

Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:36

ik kan er dus beter geen kopen, want het zal mijn paard pijn doen?
en advies vraag ik altijd aan mijn paardrij-instructeur dus je hoeft niet bang te zijn dat ik mijn paard pijn doe omdat ik mijn hoofdstel verkkeerd gebruik, want mijn paardrij-instructeur had eerst een manege, en hij is vet goed en hij weet alles over paarden!

xx_Horsiex schreef:
meissjj57 schreef:

Uit de Bokt Wiki;

Mexicaanse neusriem.

Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.

mijn paard doet haar mond niet vaak open tijdens het rijden dus dan doet het niet echt pijn toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-07 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:36

Steff zuurt niet, ze geeft advies. En ik sluit me bij haar aan.
Is het nodig? Zoja schaf hem aan, zo nee spaar dan voor iets anders.

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:37

eigenlijk doet mijn paard haar mond niet open tijdens het rijden, maar als je paard op het bit kauwt doet ie dan pijn/pittig?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:37

Jawel, want als jet te ruw bent dan kun je een vervelende en pijnlijke druk op de neus zetten.

magda_90

@meissjj57: je geeft in je laatste post aan dat het niet nodig is, dus waarom een aanschaffen?

doom

dus eigenlijk wordt er dus ook gezegt ..
als het paard zijn mond niet open doet geeft hij de zelfde druk als een engels ..of niet ..?? zo lees ik het wel Knipoog

dus doet je paardje ze mond open .. kan je daar voor een mexicaan nemen ,..
doet je paardje zijn mond niet open kan je hem als nog nemen omdat de druk pas sterk wordt al gaat de mond open ... dus in jou geval voor de mooi Blond

of zie ik dit verkeerd Clown

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:38

Het werkt in principe niet harder in. Als je hem niet dichtsnoert dan heeft ie er geen last van. Hij werkt pas echt als jouw paard zijn mond opengooit. Dan komt er druk (pijn ) op het neusbeen en daardoor doet hij zijn mond dicht.

Sannum

meissjj57 schreef:
mijn paard doet haar mond niet vaak open tijdens het rijden dus dan doet het niet echt pijn toch?

Jawel, zo'n neusriem doet niet alleen pijn als ze haar mond open doet, maar ook als jij een te strenge ophouding geeft, of ruw in je hand bent.

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:38

waarom niet?

magda_90

offtopic: post niet zo snel Vork
nu weer ontopic

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:38

ik wil weten of het pijn doet?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:39

meissjj57 schreef:
ik wil weten of het pijn doet?

Uit bovenstaande berichten moet je toch al het antwoord uit kunnen halen?