pony zonder schoft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

pony zonder schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 22:31

Nu het tijd wordt dat rocco onder het zadel komt begin ik hem toch echt te knijpen, ik heb al vele zadels aangesleept maar geen van allen blijven goed liggen, hij heeft geen schoft , helemaal niets , het loopt helemaal rond. heeft iemand hetzelfde gehad en er een goede oplossing voor , help groeten fuego

Bluem

Re: pony zonder schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:32

Ik had zo een haflinger, wintec was voor mij de uitkomst eigenlijk. Lachen

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:36

Er zijn vele mogelijkheden hoor. Ook op kogelronde paarden.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:40

Pony bij ons op stal zelfde probleem geen schoft. Wintec werkte in dit geval het beste alleen komt de zadel maker elke 3 maanden voor controle. En regelmatig moet de vulling aangepast worden. En ik moet zeggen ... zadel ligt prima. Nu de pony langer onder het zadel is en de bespiering veranderd blijft het wel nodig die regelmatige controles.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:14

Ik heb een barefoot, ligt prima op mn bolletje Haha!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 12:15

thanks iedereen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:12

harnessmaker schreef:

Welke mogelijkheden zijn er dan? Naar mijn weten heb ik zowat alles qua zadels geprobeerd: met en zonder boom-, western-, spaanse-, endurancezadels ect. Behalve op maat gemaakte zadels dan. Zo wel een optie kunnen zijn, maar anders....

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:14

Ik heb ook een probleem met het vinden van een goed zadel voor mijn fjord. Ben vandaag bij de heuvelhoeve geweest, daar hadden ze uiteindelijk ook maar 1 zadel dat goed lag, maar dat zat weer niet lekker vond ik.. *zucht*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:51

heb ik ook met mijn haffie

wat ik nu heb is een voorsingel echt ideaal of je kan een staartriem nemen maar die vind ik zelf afschuwelijk.

zelf een wintec500 lag niet goed op mijn haf schoof naar voren, Maar heb nu een dressur en die schuift ook en nog een vzh die schuift ook haha,Een voorsingel heeft het verholpen (de wintec heb ik niet meer)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:02

Dito schreef:
Ik had zo een haflinger, wintec was voor mij de uitkomst eigenlijk. Lachen

Bij mij hetzelfde. Voor m'n Fell- pony.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:08

Mijn paard is ook kogelrond, heel rond op de ribben, forse schouders en een schoft ontbreekt echt, zijn hals loopt gelijk over in zijn rug voor het oog.
Ik heb er 2 stübben zadels op liggen, gewoon 'confectiezadels' met een goed passende boom en goede vulling, een dressuurzadel en een springzadel. Opzij schuiven doen ze niet, en en alleen het springzadel wil bij intensief springen een heel ietsje naar achteren schuiven omdat mijn paard voor heel breed is en in het middenstuk heel slank, opgelost met een borsttuig.

Een voorsingel vind ik zelf geen fijne oplossing, wat je daarmee doet is de voorboom klem trekken achter de schouderbladen, dan ligt je zadel wel stil maar is minder prettig voor het paard.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:13

Mijn paard is breed en heeft ook heel weinig schoft. Ik heb er een knight rider colonel met de wijdste boom op liggen. Dit was bij hem het enige zadel dat goed lag.
Maar dat is natuurlijk voor elk paard verschillend. Ik zou een goede zadelmaker er naar laten kijken en zadels laten passen. Enne de schoft kan zich op latere leeftijd nog ontwikkelen.....
Dus regelmatig laten controleren als je een passend zadel hebt gevonden, want ze groeien nog volop!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:02

schaapjuh schreef:
harnessmaker schreef:

Welke mogelijkheden zijn er dan? Naar mijn weten heb ik zowat alles qua zadels geprobeerd: met en zonder boom-, western-, spaanse-, endurancezadels ect. Behalve op maat gemaakte zadels dan. Zo wel een optie kunnen zijn, maar anders....

Het kan met vele merken en modellen maar vaak is het de zadelmaker die het verschil kan maken tussen wel goed liggen en niet goed liggen van het zadel.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:04

Mijn verzorgpony heeft ook weinig schoft. Eerst had ze een wintec veelzijdigheid, die lag goed. Nu heeft ze een harry horse met verwisselbare bomen, op maat laten maken door een goede zadelmaker Lachen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:19

Blümchen (shet x ??? iets welsh achtigs) is heel smal maar heeft ook bijna geen schoft. Een shettenzadel lijkt me dus niet passen, maar wat dan wel? Zijn Wintec zadels ook gemaakt voor hele smalle pony's? En wat als ze nou over 2 jaar toch een dikke shet is geworden?

*volgt topic*

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:23

Ik heb zaterdag net een zadelmaker aan huis gehad en mijn pony heeft dan wel schoft maar niet veel en hij is erg breed rond de schoft. Heel veel merken vielen hierdoor vrij vlug af maar er bleven nog genoeg opties over. De zadel die ik gepast heb die goed lagen zijn: een Kentaur, een Bates, KN Tango, Schumacher, Passier Optimum en de Spalding Britannica Pennine.

Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor de Spalding omdat ik daar zelf ook heel lekker in zat.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:35

Ik heb de Pagony Super op mijn fjord liggen, dat past heel goed Ja

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:36

ik heb voor mijn pony een wintec veelzeidigheidje
die ligt perfect!

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:41

Ik heb een kentaur op mn bolle fjord... ligt in de winter lekker, nu dat ze rondgegeten is schuift het weer wat Bloos
Wel makkelijk de aalstreep... zie je precies hie je heen en weer schuift.... Tong uitsteken ..
Wintec maar weer op... nu ze zo bol is valt het niet op dat het een dressuurzadel is...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:46

wij hebben hier hetzelfde probleem, en gaan over op een ijslanderzadel

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:55

barefoot

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 12:08

plutolover schreef:
heb ik ook met mijn haffie

wat ik nu heb is een voorsingel echt ideaal of je kan een staartriem nemen maar die vind ik zelf afschuwelijk.

zelf een wintec500 lag niet goed op mijn haf schoof naar voren, Maar heb nu een dressur en die schuift ook en nog een vzh die schuift ook haha,Een voorsingel heeft het verholpen (de wintec heb ik niet meer)

wintec hebben we ook al geprobeer idd maar de barefoot nog niet dus daar was weer een tip

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:00

Heej,
Mijn verzorgpony heeft ook geen schoft, Het zadel blijft ook niet goed liggen, we hadden eerst een zadel die schoof heel erg, nu hebben we een die nietaltijd schuift alleen als ze bokt of springt. We zijn nu bezig een betere oplossing te vinden. Misschien een staartriem? dat heeft mijn verzorgpony niet want zij is heel gevoelig op haar kont en gaat bokken als je daar iets oplegd

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:59

Ik heb ook een nogal bolle pony en geen goed passend zadel. Het schuift niet eens zo heel erg, maar het ligt wat achterover. Zou een verwisselbare boom daarbij helpen? Verder ben ik benieuwd welke pommel jullie gebruiken bij een barefoot, en welk type barefoot jullie hebben?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:54

neem een Jorge Cavanes Onyx standaard brede boom, of kijk eens tussen de boomloze zadels!