knie wrong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmandieJ

knie wrong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 22:05

omdat ik toch eigenlijk liever overga naar een dressuur zadel was ik een beetje aan het rondkijken wat er zoal verkrijgbaar was. heb een heel mooi dressuur zadel gezien. het zadel heeft extra dikke knie wrongen. ik moet eerlijk toegeven dat ik dikkere benen heb. nu vraag ik me af hoe dat dan met de ligging van mn benen zou gaan met een dikke kniewrong. zou zo iets dan toch niks zijn voor mij?

Askim

Re: knie wrong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:21

Amanda wat je misschien ook kan doen is even bij een ruitersportzaak langs gaan en gewoon even kijken hoe een zadel zit met extra dikke knie wrongen Knipoog

Ik ga ook nog wel eens zadel uitproberen bij ruitersportwinkels Knipoog Haha!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:25

Ja precies. Ga er even op zitten dan merk je het snel genoeg. Of zoek een winkel die ook zadels past aan huis. Dan mag je er zelfs even mee rijden.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:07

Ik zou sowieso adviseren om de zadels aan huis te laten passen want op de bok kan het zadel weleens heel anders zitten dan op het paard zelf.

Ik heb zelf ook behoorlijk bovenbenen en ik heb net een spalding britannica pennine gekocht. Deze heeft ook behoorlijk wat wrong maar toch niet teveel. Ik vind het wel prettig. Ik heb ook een ander zadel geprobeerd met dikke wrongen (een schumacher) en dat vond ik juist weer teveel. Dit zadel dwong me in een voor mij oncomfortabele houding.
Dus op zich is het gewoon uitproberen per zadel.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:44

test het zadel ook uit als het op je paard ligt! vaak kun je er in de winkel wel even opzitten dat ze het op zo'n bok leggen. maar dat is zo totaal anders!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:01

Idd uitproberen en dan zeker op je paard. Het enige wat ik kan zeggen. een zadel kan fijn zitten in de ruitersportzaak, maar bv voor geen meter op je paard. Kan heel erg verschillen. En dan weet je ook of die grote wrong makkelijk zit.