Even een topic voor alle hulp die ik nodig heb..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Even een topic voor alle hulp die ik nodig heb..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:45

Hallo,

Aangezien ik dingen moet gaan inkopen en soms niet weet welk merk het beste is en welke kwaliteit ze hebben maak ik even een topic aan zodat jullie me kunnen helpen.

Als eerste heb ik een zadel nodig. Maat komt even niet te pas, het gaat me nu gewoon om niet al te dure zadeltjes, maar ook geen zadelmarkt zadels. Ik zie vaak de wintec naar boven komen, deze heb ik zelf ook gezien en ik moet zeggen dat ik het mooie zadels vind. Wat vinden jullie hiervan? En wat is een goedkoop zadel van wintec in vergelijking met een duur zadel van wintec? Hebben ze hier ook bruine zadels in?

Het hoofdstel als tweede. Ik zoek een hoofdstel waar ik zowel met als zonder bit gemakkelijk mee kan rijden. Het paard rijd nu nog met bit maar ik wil het gaan oppakken en hem zonder gaan trainen, ik moet dus een hoofdstel hebben die daar niet zo moeilijk in is. Ook bruin.

Dan nog de dekens, welke wel en welke niet? Valt veel over te zeggen denk ik, maar als je een deken hebt liggen die in de winkel nog te koop is hoor ik graag de goede of slechte dingen daarover. Heb namelijk geen zin om een miskoop te maken, en vervolgens weer een nieuwe deken moet kopen. Er zal vast wel wat bij komen maar hier gaat het nu over.

ineke_

Re: Even een topic voor alle hulp die ik nodig heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:52

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:55

Over je wintec vraag:
Ik vind het heerlijke zadels, gaan ook lang mee, past op veel paarden, je hebt nu tegenwoordig inderdaad ook bruine Lachen

Over je hoofdstelvraag: geen idee, gaat moeilijk worden denk ik..

Dekenvraag: Over wat voor deken gaat het? Winter/waterdicht/zweet ?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:01

StalHaast schreef:
Over je wintec vraag:
Ik vind het heerlijke zadels, gaan ook lang mee, past op veel paarden, je hebt nu tegenwoordig inderdaad ook bruine Lachen

Over je hoofdstelvraag: geen idee, gaat moeilijk worden denk ik..

Dekenvraag: Over wat voor deken gaat het? Winter/waterdicht/zweet ?

Stom van me het gaat om een winterdeken want in ze zomer krijgt hij niets op. De zweetdekens ben ik al uit, die zijn ook niet zo duur en een nieuwe kopen is dan niet zo'n probleem. Ik moet gewoon een lekkere dikke en warme winterdeken hebben, die niet zo snel overal aan kapot scheurt, hij mag dan ook wel een prijzig kaartje hebben. Zomerdeken hoef ik niet.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:04

Oke Lachen dan even over je dekenvraag Knipoog
Omdat mijn D pony alle dekens sloopte gingen we maar over op goedkope merkloze dekens..
Tot onze grote verbazing hield hij deze deken WEL heel (maar liefst 6 jaar! )
Verder heb ik persoonlijk (en met mij veel andere mensen) goed ervaringen met bucas, die zijn idd wel wat prijzig, maar wel super goed Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 11:06

StalHaast schreef:
Oke Lachen dan even over je dekenvraag Knipoog
Omdat mijn D pony alle dekens sloopte gingen we maar over op goedkope merkloze dekens..
Tot onze grote verbazing hield hij deze deken WEL heel (maar liefst 6 jaar! )
Verder heb ik persoonlijk (en met mij veel andere mensen) goed ervaringen met bucas, die zijn idd wel wat prijzig, maar wel super goed Lachen

Bedankt!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:51

Wat betreft de Wintec, ik heb zelf 3 jaar een Wintec 500 gehad. (vrij goedkope variant, 370 euro nieuw) Opzich was het zeker een prima zadel! Hij bleef mooi en ook qua slijtage viel hij me alles mee. Verder heb je er geen tot weinig onderhoud aan en ik het een lekker licht zadel. Het enigste nadeel vond ik de vrij harde zit, zonder seatsaver reed ik mezelf vaak door.

Wat betreft de winterdekens, ik zou je bucas of een horseware deken aanraden. (Amigo, Rhino of Rambo)

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:56

Een hoofdstel met bit heeft een hele andere manier van bevestigen dan een bitlooshoofdstel.
Je kunt niet een bit van je bakstukken halen en dan gaan sturen.
Evenzo goed is een bitlooshoofdstel zo in elkaar gezet dat er een extra bandje loopt achter de kaken en dat de teugels bevestigd zijn aan de neusriem, dit is ook op een andere manier gedaan zodat de neusriem aangetrokken wordt als je een ophouding aan de teugels maakt.

Beide hoofdstellen zijn echt niet te vergelijken met elkaar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:57

Bucas heb ik juist weer minder goede ervaring mee, mijn paard past dus echt GEEN bucas.
Hij is te breed van voor denk ik.

Na vele dekens geprobeerd te hebben, hou ik het nu lekker op een zadelmarkt deken.
Ik heb de water dichte deken, zonder hogere hals.

Deken is niet echt duur, goed waterdicht, goede pasvorm en makkelijk te verstellen door de sluitingen aan de voorkant.
Ook blijft die erg goed liggen.

Over zadels, JC is ook een goede middenklasser!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:57

jolanda10 schreef:
Een hoofdstel met bit heeft een hele andere manier van bevestigen dan een bitlooshoofdstel.
Je kunt niet een bit van je bakstukken halen en dan gaan sturen.
Evenzo goed is een bitlooshoofdstel zo in elkaar gezet dat er een extra bandje loopt achter de kaken en dat de teugels bevestigd zijn aan de neusriem, dit is ook op een andere manier gedaan zodat de neusriem aangetrokken wordt als je een ophouding aan de teugels maakt.

Beide hoofdstellen zijn echt niet te vergelijken met elkaar.

Ik had ooit eens een hoofdstel gezien dat hiervoor gemaakt was. Het kwam niet uit Nederland maar ik hoorde ze er vol lof over praten. Daarom dacht ik dat iemand misschien wist wat ik bedoelde.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:59

Je zou een halsterhoofdstel kunnen aanschaffen, zo eentje in leuke kleurtjes enzo Lachen (weet de naam niet meer Nagelbijten / Gniffelen )

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:02

BrittKitt schreef:
Je zou een halsterhoofdstel kunnen aanschaffen, zo eentje in leuke kleurtjes enzo Lachen (weet de naam niet meer Nagelbijten / Gniffelen )

Ja die had ik ook gezien, daar kun je dus het bit afhalen? Vind ze wel leuk maar wil alleen maar bruin dus dan moeten ze die wel hebben haha. Als iemand een site weet?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:06

Qua winterdekens zijn Weatherbeeta en Horseware dekens erg fijn. Sommigen van Harry's Horse ook wel (zomer en fleecedekens)

Wintec zijn prima zadels, moet alleen wel passen op je paard.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:59

www.goedhard.nl Zowel de marylot sidepull als crosslink kunnen bitloos en met bit gebruikt worden

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:59

WendyBZ schreef:
http://www.goedhard.nl Zowel de marylot sidepull als crosslink kunnen bitloos en met bit gebruikt worden

Dankjewel daar heb ik iets aan!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:10

LadyElmira schreef:
BrittKitt schreef:

Ja die had ik ook gezien, daar kun je dus het bit afhalen? Vind ze wel leuk maar wil alleen maar bruin dus dan moeten ze die wel hebben haha. Als iemand een site weet?

Ik heb er nog eentje in bruin liggen, kan je met haakjes je bit aan doen, en ook de bakstukken eraf halen, dan is het een halster.
Wil er wel vanaf voor een 'klein prijsje' omdat dit de allerlaatste uit deze collectie is. Wij stoppen met deze hoofdstellen. voor info www.pegasus-ruitersport.nl
Maar, het is geen bitlooshoofdstel als je de bakstukken en bit eraf haalt, nogmaals dat systeem werkt heel anders. Maar als je met een wilt halster rondrijden dan kan dit idd een hele fijne combinatie zijn.

PB maar als je interesse hebt. Is wel een maat full

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:20

Over je wintec: ik vind het de meest verschikkelijke zadels die er zijn. Ik kan er niet netjes in zitten, net zo min als dat ik er lekker in kan zitten. En dan maakt het niet uit op welk paard het ligt, het zit gewoon niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:21

Ik vind het wel fijne, net als throwogood, ook kunstofzadels. Anders moet je rond gaan kijken naar goede tweedehands zadels. Die zijn soms voor een hele schappelijke prijs te koop, en dan is het prima kwaliteit.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:34

Wat ik me dan weer afvraag.... is...
Ik weet bijna zeker dat je voor een paar dagen terug nog een topic openende, met dat je teveel tijd over had maar weing puf had om iets te doen ofzo. En daar stond in dat je niet een leasepaard kon zoeken of in de manegeles kon rijden, omdat je daar het geld niet voor had.
Nu vraag ik me af, wat is er in die dagen veranderd, dat jij ineens zoveel geld hebt om een paard te onderhouden. Verward

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:43

sannuhh schreef:
Wat ik me dan weer afvraag.... is...
Ik weet bijna zeker dat je voor een paar dagen terug nog een topic openende, met dat je teveel tijd over had maar weing puf had om iets te doen ofzo. En daar stond in dat je niet een leasepaard kon zoeken of in de manegeles kon rijden, omdat je daar het geld niet voor had.
Nu vraag ik me af, wat is er in die dagen veranderd, dat jij ineens zoveel geld hebt om een paard te onderhouden. Verward

Heel makkelijk: Mijn moeder is terug bij ons. We wilden altijd al een paard voor onszelf en aangezien ik aangenomen ben bij mijn huidige baan verdienen we allebij genoeg om voor het paard te zorgen. De meeste kosten zijn voor mij, maar omdat ik in mijn proefperiode zit betaald zij verder als ik misschien ontslagen wordt. Ze heeft hier een goed betaalde baan, dus kunnen we eraan gaan beginnen. We willen het liefst een bruikleen paard die we na een jaar 'lenen' overkopen, omdat we zeker willen zijn dat dit paard iets is voor ons. En vandaar ook mijn onderschrift (voor als daar vragen over zijn). Ik ben nu alvast wat dingetjes aan het regelen, en zij had zo de stalling geregeld..ik moest daarvoor alleen nog kijken waar ik wilde staan.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:09

Oké dan snap ik het.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:04

ik heb een wintec zadel en die zit heerlijk het is een kunstof zadel
ik heb zo'n een halster hoofdstel hier boven werdt de site al genoemd zag ik.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:56

Ik heb een windterdeken, aardig zwaar. En een fleece deken. Verder heb je niks nodig hoor. Oja bij sommisge paarden een vliegendeken!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:57

Henkjan schreef:
Ik heb een windterdeken, aardig zwaar. En een fleece deken. Verder heb je niks nodig hoor. Oja bij sommisge paarden een vliegendeken!

Ja dat weet ik maar het gaat erom welke dekens aan te raden zijn en welke niet.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:02

Vriendin die rijdt verschillende paarden op een dag, met een wintec. Zij heeft geen last van zichzelf door rijden, vind het heerlijk zitten, en is nochtans geen makkelijke qua zadels. Ook van onderhoud is het een zalig zadel. Prijs kwaliteit is ook goed, ik kan het je zeker aanraden.