Merano zadel zonder merkje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjuh

Merano zadel zonder merkje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:59

Hallo,

Ik kan van iemand een zadel overnemen waarvan zij zeggen dat die bij de zadelmarkt in belgie is gekocht. Ook zeggen ze dat het een Merano zadel is. Echter die plaatjes voorop het zadel zijn gewoon zwart. En nergens op het zadel is het merk te vinden.
Terwijl ik foto's van meranozadels heb gezien waarbij het merkje duidelijk op die plaatjes staat.
Kan iemand mij vertellen of het een meranozadel kan zijn zonder merkje oid?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

8nnemiek

Re: Merano zadel zonder merkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:08

Het kan een ouder zadel zijn, van toen het nog 'merkloze' zadels waren.

Ik zou er wel eerst goed over nadenken voordat je zo'n zadel koopt. Zadelmarktspul is niet echt geweldig (typ maar eens in bij de zoekfunctie op bokt), en zeker na een paar jaar gebruik kan het vaak worden afgeschreven. Kussen zijn erg slecht en kunnen vaak niet worden opgevuld. Het leer is erg slecht (op elkaar geperst afvalleer) en er komen al snel kleine scheurtjes in, vaak bijna onzichtbaar, die in een keer kunnen doorscheuren. En het ergste is dat de boom wel eens scheef is. Meestal niet te zien van buitenaf, maar je paard kan er wel problemen door krijgen. Dus je zou het zadel altijd eerst door een goede zadelmaker moeten laten controleren.
Voor het geld dat je kwijt bent aan het opvullen, zadelmaker, nieuwe onderdelen en het zadel zelf heb je ook al een goedkope wintec.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:12

Tja, merkje of geen merkje maakt voor zo'n zadel weinig uit. Goedkoop is duurkoop wat betreft zadels.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:11

gabyfedde schreef:
Tja, merkje of geen merkje maakt voor zo'n zadel weinig uit. Goedkoop is duurkoop wat betreft zadels.

Goedkoop is idd duurkoop. Ik zou toch maa even doorsparen voor een 2ehands merkzadel, of nieuwe. Knipoog