Springschoenen schuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springschoenen schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:00

Ik rij sinds kort met springschoenen.
Het materiaal is neopreen en er zit een bobbeltje in tegen het verdraaien.
Echter verdraaien ze nog steeds en schuren ze aan de voorkant van haar kroonrand behoorlijk
Als ik ze straker doe dan verdraaien ze niet maar schuren ze nog meer aan de voorkant.

Dit lijkt mij niet erg prettig voor het paard.
De haren zijn helemaal gebroken en verward als ik de schoenen af haal.

Is een springschoen met bontrand misschien een optie of zie ik iets over het hoofd?
Zit een bontrand ook echt tot over de kroonrand van het paard of echt alleen op de bovenste rand van de springschoen?
Misschien andere opties?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

rowo

Re: Springschoenen schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:04

Ik heb hetzelfde.. Ik moet nu met springschoene rijden aangezien ze heel erg tikt en dan ook nog eens flink. Met de neopreen springschoenen heb ik nergens last van. Afgelopen week was ik ze vergeten mee te nemen naar concours en heeft de eigenaar rubberen gehaald. DAar thuis ook mee gereden. Hele kootholte is geïrriteerd en kapot, waar de springschoen ligt. Ik rijd dus maar weer met neoprene, als de wondjes geheeld zijn.
Het ene paard kan er wel tegen de ander krijgt irritatie.Ik denk dat je gewoon eens met bont moet proberen, misschien gaat dat wel goed. Misschien dat je ze eerst van iemand kan lenen voor je ze aanschaft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:10

Tja, dat is een beetje het probleem, niemand bij mij op stal rijd met springschoenen.
Ik denk dat ik de gok maar waag en ze gewoon bestel.
Bedankt voor je antwoord.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:38

Ik weet zeker dat er springschoenen zijn met een bontrand. Van de week nog iemand mee zien rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:23

Scum schreef:
Ik weet zeker dat er springschoenen zijn met een bontrand. Van de week nog iemand mee zien rijden.

Ik bedoelde dat ze zou kunnen proberen als iemand van stal ofzo ze had. ZE bestaan zeker weten. Heb ze al zo vaak gezien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:27

Mijn paard kreeg juist wondjes van het bultje tegen het draaien. Heb nu gewoon hele simpele neoprene zonder bultje en ze draaien wel maar schuren/irriteren niet

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:41

ik heb ook springschoenen met bont. mijn paard had ook last van schuren en nu dus niet meer. ik zweer bij springschoenen met bont. wondjes zijn verleden tijd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:17

Zijn de springschoenen wel echt nodig?
Met iets anders bekappen/beslaan is het aantikken 9 van de 10 keer zo verholpen. Vraag je hoefsmid eens.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:02

Lenneke_ schreef:
Met iets anders bekappen/beslaan is het aantikken 9 van de 10 keer zo verholpen. Vraag je hoefsmid eens.

Probeer dit anders eens, Lachen Je hebt bont spring schoenen van Kavalkade en Eskadron, maar die zijn wel erg prijzig. De bontrand zit alleen aan de bovenkant van de springschoen geloof ik.
Succes ermee Lachen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:20

wat lees je dit tegenwoordig toch vaak hier op bokt (en andere paardenforums) rijden met vanalles en nog wat aan/op en om je paard en daar problemen mee hebben.
Vraag jezelf eerst eens goed af of je die dingen allemaal wel nodig hebt? zoals hierboven gezegd kan de hoefsmid aantikken verhelpen, als dit niet de redenen is van het gebruik van springschoenen waarom dan wel?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:22

MyWishMax schreef:
Mijn paard kreeg juist wondjes van het bultje tegen het draaien. Heb nu gewoon hele simpele neoprene zonder bultje en ze draaien wel maar schuren/irriteren niet

En dat was bij mij inderdaad precies zo!
de rubberen schuren, de neopreen met bultje ook en de gewone gladde neoprenen niet (en dan draaien ze maar, dat is minder erg dan schuren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:23

suus_romy schreef:
Lenneke_ schreef:

Probeer dit anders eens, Lachen Je hebt bont spring schoenen van Kavalkade en Eskadron, maar die zijn wel erg prijzig. De bontrand zit alleen aan de bovenkant van de springschoen geloof ik.
Succes ermee Lachen

Ik heb net een andere hoefsmid en hij weet hier van. Haha!

Echter is een springschoen nooit verkeerd en ik wil er toch graag mee blijven rijden aangezien ik steeds intensiever train en de kans dus groter wordt dat zij zich zelf eens aantikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:27

inkepink schreef:
wat lees je dit tegenwoordig toch vaak hier op bokt (en andere paardenforums) rijden met vanalles en nog wat aan/op en om je paard en daar problemen mee hebben.
Vraag jezelf eerst eens goed af of je die dingen allemaal wel nodig hebt? zoals hierboven gezegd kan de hoefsmid aantikken verhelpen, als dit niet de redenen is van het gebruik van springschoenen waarom dan wel?

Ik denk (nou ja weet wel zeker) dat jij niet weet of ik dit wel of niet nodig hebt.
[paard] heeft namelijk zelf al een lichte balbetrappig gehad kort geleden, dit is dus een reden dat ik met springschoenen rij.

Ik wil hier ook geen discussie hebben over het feit of ik dit wel of niet nodig heb, maar wat ik tegen het schuren van die dingen kan doen.
De hoefsmid werkt al aan haar voetjes, en die komt volgende week weer.
Voor de rest blijf ik zolang dit nodig is dus met springschoenen rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:39

inkepink schreef:

Ik ben ook absoluut niet voor het rijden met allerlei poespas. Ik moet nu ff zonder springschoenen rijden (om de wondjes) maar vind het zeker niet fijn. Vooral met springen springt ze nogal es op haar hoefbal en dan is ie weer open. Ik loop het risico dan niet en doe springschoenen om.
Verder ga ik de cross niet in zonder springschoenen, te groot risico. Dat jij het niet nodig vind moet je zelf weten, maar ik voorkom liever dan het te genezen.
En er zijn zat mensen die rijden met springschoenen om de 'mooi'.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:49

Ik heb Kentaur bontspringschoenen, volgende week komen die voor de achterbenen binnen. Super fijn, niet zo duur als Eskadron en het bont blijft netjes. Draaien niet en vallen mooi over de hoef heen. Vandaag worden ze voor de eerste keer gewassen in een half jaar tijd, dat zegt wel genoeg. Lachen

Afbeelding

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:54

Springschoenen voor achter? Tong uitsteken
Dat ken ik niet? Sigaar

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:03

Mistie schreef:
Springschoenen voor achter? Tong uitsteken
Dat ken ik niet? Sigaar

Vierkant in de springschoenen. Knipoog Die andere die ik nu heb verlies ik weleens met rijden, het klittenband is niet meer goed.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:13

De mijne had dat ook met die neoprene springschoenen en die met het bontrandje. Gebruik nu de gewone goedkope rubberen, nergens last van! Als ze ook hier last van krijgt kun je ze voor het rijden insmeren met een laagje vaseline, blijft glijden en schuurt niet Knipoog

eski4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:12

mijn paard kreeg ook last van rubberen spring schoenen, ook als ik er een laagje vaseline er over smeerde. Ik heb ze nu ook met bond en dat gaat helemaal super.