barefoot vs randolls

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

barefoot vs randolls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:06

nou, ik heb een probleempje..
Ik wil een nieuw zadel voor mijn fjord (ik moet wel.)
En dat wordt een boomloze, aangezien hij last heeft van jojo-effect Clown
Nu zit ik te twijfelen tussen: een nieuwe Randolls kopen (compleet voor 400 €)
Of een 2e hands Barefoot (cheyenne) kopen, die je dan dus voor meer dan €400 koopt.
Ik weet niet wat in dit geval wijsheid is..
Misschien dat jullie me kunnen helpen met tips enz?

8nnemiek

Re: barefoot vs randolls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:54

Hier is nog een topic erover:
viewtopic.php?f=13&t=510786&hilit=barefoot+randol

Ik heb zelf voor barefoot gekozen. De kwaliteit is toch beter, en de nieuwe barefoots zijn weer wat verbeterd met extra inlages enzo. Ze zijn betrouwbaar wat garantie betreft (zelf ervaren met een oude singel die kapot ging)
Ook vind ik dat de fenders bij randolls niet goed zitten omdat de gesp bovenaan zit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:48

ik zou dan wel voor 2e hands gaan..
Maar ik heb ook geen idee wat reele prijzen zijn die voor 2e hands barefoots gevraagd, en geboden worden.
Ik moet zelf zeggen dat ik de barefoot ook een stuk degelijker vind ogen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:59

Ik heb zelf vorig jaar mijn tweedehands barefoot verkocht, die was twee jaar oud en zag er echt nog heel goed uit. Alles was nog prima in orde, nergens scheurtjes of stukjes die loslieten.
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... C_0048.jpg
Ik heb em toen nog voor 380 euro kunnen verkopen, met alle originele toebehoren erbij.
Ik heb randoll's ook wel eens van dichtbij gezien, maar heb toch t gevoel dat die er na twee jaar minder goed zou uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:29

Dan is dat toch echt een gevoel van je Knipoog Ik heb zelf sinds 1,5 jaar een Randolls en die ziet er gewoon netjes uit. Mijn vriendin heeft de hare al 4 jaar, en die is ook nog altijd fatsoenlijk. Ik heb het bijv. niet op Barefoot, een vriendin van me haar Barefoot, die driekwart jaar is, ziet er afgeragder uit dan de mijne. Bij haar is de stof helemaal opgeribbeld en gekreukt. Bij klachten bij de leverancier kreeg ze te horen dat zij het zadel wel mishandeld zou hebben...

Sowieso zijn die merken boomloze zadels goedkoop, dus kan je niet verwachten dat ze 20 jaar meegaan. Maar imo is Randolls toch van gelijkstaande of wellicht betere kwaliteit dan Barefoot.

Om eerlijk te zijn. Boomloze zadels kosten nieuw al geen drol, dus ik zou niet voor tweedehands gaan Lachen

Het klopt wel dat Randolls een gesp bovenaan heeft zitten, daar moet je aan wennen, of gewoon dressuurbeugelriemen eraan hangen, of Barefoot fendertjes kopen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:00

maar maya, het is toch zo dat de barefoot anatomisch verder ontwikkeld is dan de randolls?
Ik vind het van randolls ook slecht dat ze er geen pads bij verkopen eigenlijk..
Ik vind het heel moeilijk.. Het ene moment zeg ik ''ja, ik koop een nieuwe randolls, pad van boomloosrijden erbij, en gaan'' en het andere moment denk ik.. nou doe mij maar een 2e hands cheyenne.. wat op de totaalprijs ruim 100 euro gaat verschillen, dat de randolls goedkoper is dan de cheyenne.. (voor wat ik nu gevonden heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:39

Sja, maar je kan toch ook gewoon zelf een Grandeurpad erbij kopen? Heb ik ook gelijk gedaan, heb een Randolls online besteld, Grandeur bij boomloosrijden besteld,en gewoon zo op weg Lachen

Ik zou sowieso niet voor tweedehands gaan, tenzij je naar merken als Torsion of Bob Marshall kijkt Lachen Maar van Barefoot of Randolls, beiden niet tweedehands.

Persoonlijk zie ik boomloze zadels (qua Randolls/Barefoot) echt voor simpele zadels voor erbij. Niet als zadels waar je echt intensief en structureel mee kunt rijden. In ieder geval niet, de mate waarin ik rij. Dus intensieve en lange ritten met veel afwisselend tempo. Er zijn wel goeie boomloze zadels waar dat eventueel wel mee kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 19:08

Ik ben zelf een pure ''lol-ruiter''
Rijd zo eens 15 min los in de bak, om vervolgens nog 1 uur buiten te gaan stappen Haha!
Ik mag binnenkort een Randolls uitproberen van iemand, en als die past en fijn is, ook voor mijn paard. Dan is dat het zadel wat er komt Lachen
Inderdaad met een pad van Barefoot eronder Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:28

Daar zou zo'n zadel dus wel geschikt voor zijn Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:43

ik heb sinds kort een Barefoot,daar rij ik zo'n 3-4x per week een uurtje op,niet heel intensief.
maar mij bevalt het tot nu toe prima

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:50

Ik had een Barefoot zadel. Toendertijd heb ik ook wel op internet zitten speuren maar meestal is goedkoop duurkoop. Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.