leuk geprijsd zadel voor iets breder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

leuk geprijsd zadel voor iets breder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:38

Moeilijk Moeilijk. De bedoeling was om volgende maand een goed passend zadel te kopen voor mijn luxe belg. Helaas een behoorlijke hoge dierenarts rekening gehad. En weg was het grootste gedeelte van mijn gespaarde centjes.
Maar ze is nu echt uit mijn kentaur gegroeid had een medium/wijde kamer. Dus ben nu opzoek naar een leuk geprijsd zadel of eventueel een tweedehands merkzadel voor een goede prijs. Die geschikt is voor een paard met weinig schoft en wat breder is.

Een wintec is voor haar helaas geen optie. Ik krijg die kwa boom en kussens niet goed passend. Ik zit nu zelf te denken aan een tweedehands kieffer/stubben/passier enz. Maar wat is nu een geschikt zadel en aan welke prijsklasse moet ik denken. Dit zadel hoeft ook niet meer 10 jaar mee te gaan. Het is meer een overbrugging naar een nieuw zadel van bijv massimo.

cremellogek

Re: leuk geprijsd zadel voor iets breder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:41

Bij interhippique in rotterdam hebben ze veel zadels voor brede paarden. Het zijn leuke prijzen, maar ik weet niet of de kwaliteit ook goed is..

Nescia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:05

zadelmakers hebben vaak een paar goede (en niet zo'n dure) 2ehands zadels.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:34

euroriding diamant. Ligt nieuwprijs op 1300/1400, 2e hands vaak rond de 600/700, zijn super zadels en heel breed te verkrijgen!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 19:11

Bene echt opzoek naar een zadeltje rond de 300. Ik hoor van iedereen dat euroriding goed zit. Maar is nu evenniet haalbaar. Over een paar maanden wil ik wel naar die prijsklasse toe. Ben nu opzoek naar een zadeltje die die maandjes even kan overbruggen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:59

mss een extra brede wintec?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:17

Misschien bij Divoza?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:37

Misschien een thorowgood? Die zijn er ook breed en zijn niet te duur. Ik heb er momenteel eentje op Joep liggen, omdat ik nog wacht op een massimo. Ze zijn ook tweedehands wel te krijgen, dan heb je er wel een voor ongeveer jou budget.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:03

Of boomloos?? die zijn meestal wel passend te krijgen.. wat wil je precies met het zadel kunnen doen?? (dressuur, springen, buiten rijden??)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 21:25

Ik heb een wintec 200 en een wintec 500 gehad. Beide kreeg ik niet passend ook niet met de breedste boom. Het bleef klapperen of het lag voor of achterover.
Boomloos heb ik 3 weken getest. Maar ik kon er maar niet aan wennen. De cheyenna vond ik zelf helemaal niets. En de londen was een stuk beter. Maar vond de wrongen niet echt fijn. Mochten ze die verbeteren dan probeer ik het grag nog een keertje want vond dat wel de ideaalste oplossing. Past nagenoeg altijd.
Met een thorowgood ben ik momenteel bezig. Die was erg leuk geprijsd en in zeer goede staat het had alleen op een moderne haflinger gelegen. Dus ik hoop dat mijn belg ook modern genoeg is voor het zadel. Ik moet nog een afspraak maken om hem te komen passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:15

Voor jouw budget zou ik dan toch tijdelijk op een Randolls boomloos gaan hobbelen... Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 23:24

Zit die hetzelfde als de cheyenna? Ik vond het opzich een fijn zadel maar miste heel erg de steunen bij mijn benen. En had op dat zadel nogal de neiging om navoren te kukkelen. Ik heb toen het dressuurmodel getest en die vond ik al een stuk beter. Zat ik ook beter op. Maar nog steeds had ik problemen met mijn benen. Ik had geen steun aan de wrongen die erop zaten.
Momenteel rij ik zonder zadel en datbevalt opzich ook wel. Kan ik eens goed aan mijn zit werken. Alleen voor langere tijd (enkele maanden) is dat geen optie. En ik heb in augustus ook een keuring waar mijn paard ook onder het zadel getoond moet worden dan is het wel handig als ik een zadel heb.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:51

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:56

Ik heb een Loesdua ( of zoiets?) voor mijn enorm brede drie-jarige. Ze zijn nieuw iets van 400 euro, 2dehands dus wel een stuk goedkoper. Het is geen zadel waar je jaren op kan rijden, maar aangezien ik hem hier alleen mee aanrijdt, vind ik het goed te doen. Het was het enige zadel toendertijd in de ruitersportzaak dat breed genoeg was. En het is ook enorm breed, we hebben hier wel 40 zadels liggen misschien, geen enkel zadel zo breed als die van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:08

felicity schreef:
Zit die hetzelfde als de cheyenna? Ik vond het opzich een fijn zadel maar miste heel erg de steunen bij mijn benen. En had op dat zadel nogal de neiging om navoren te kukkelen.

Het is idd hetzelfde vorm als de Cheyenne. Ik heb zelf een stoelzit overgehouden aan boomloos Lachen Omdat je gewoon zo vrij zit.

Als het geen enorme haast heeft... waarom dan niet zonder zadel blijven rijden? En dan doorsparen voor een goed zadel, scheelt je sowieso alweer 300 euro voor je spaarpotje. En op keuring mag je vast ook niet met boomloos. Maar voor die keuring kan je dan toch wel een zadel lenen van iemand? Lachen

Anders is een goedkoop zadel - optie : Wintec, maar dat ligt wat boven je budget, en die bevielen je niet las ik. Thorowgood zal dan wel van hetzelfde zijn? Ik denk dat je budget gewoon te laag ligt voor een goed tweedehands leren zadel Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:40

Ik rij nu een week zonder zadel en moet zeggen dat het rijden nu vrij aardig gaat. Ik zit nu stukken beter dan vantevoren. Dat is echt een pluspunt. Maar galoperen durf ik bijvoorbeeld nog niet aan. Mijn belgje is ook net 4 en die gallopeerd nog heel ongecontroleerd. Harder/zachter en geen stuur. Maar stap en draf gaat heel goed nou. maar ik denk dat het op langere termijn ook niet echt goed is voor haar rug. Aangzien ik soms niet altijd goed mee komt. En als je met zadel rijdt heb je nog een beetje steun.
@erleyne waar zijn die zadels te verkrijgen?
@cremellogek is dat niet zo'n soort zadelmarkt?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:47

ik heb met Zthorowgood goede ervaringen in deze prijsklasse. Zij maken speciaal zadels voor dit type paard..... en met succes

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:32

Ik heb je al meerdere malen aangeboden dat je mijn zadel mag passen en proberen, dit aanbod geld nog steeds...

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:22

Ik heb laatst een thorowgood met brede boom gepast op een wat grof gebouwede fries van 1.65. Maar de boom was te smal en het zadel lag achterover.
Dus ik denk niet dat het op jou paard past.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:16

JC zijn volgens mij ook niet al te dure zadels en geschikt voor bredere paarden

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:03

love_JB schreef:
Ik heb laatst een thorowgood met brede boom gepast op een wat grof gebouwede fries van 1.65. Maar de boom was te smal en het zadel lag achterover.
Dus ik denk niet dat het op jou paard past.

Thorowgood heb je ook in XW of XXW, dus breder dan gewoon een brede boom.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:03

tinka__ schreef:
JC zijn volgens mij ook niet al te dure zadels en geschikt voor bredere paarden

JC gaat maar tot boommaat 33, dat is wel iets breder dan normaal, maar niet echt breed...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:07

Als dit weekeind mijn westernzadel word verkocht dan ga ik over naar een Wintec, ik ben van plan om dan ook mijn oude, zeer brede kieffertje te koop te zetten.. Hij ziet er niet zo fraai meer uit, maar zit heerlijk.

Hij heeft wel wat beschadigingen door veelvuldig gebruik en is bruin, hij mag voor een kleine prijs weg. ( dacht aan 75 euro ) Hij is niet mooi, maar hij is nog wel bruikbaar, al is het alleen maar voor tijdelijk bijvoorbeeld, ik rijd er nog dagelijks mee!

Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel Knipoog Voorwaarde is wel dat mijn eigen zadel eerst verkocht word.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:10

Wij hebben nog 1 nieuwe Thorrowgood te koop met extra brede boom en fish systeem dus dat je de boom breder en smaller kan maken, Dit type is de extra wide dus echt speciaal voor dit soort paarden, zadel mag weg voor 375 euro. kijk anders even bij ons op de site voor meer info en foto´s. is echt erg leuk zadel.