Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Precious20 schreef:Ach, onze befaamde discussietopic van afgelopen zomer![]()
![]()
Als je het vollédige topic had doorgelezen dan had je ook gelezen dat alle argumenten rond een knik of slag in de boom méérmaals weerlegd zijn geweest...![]()
In datzelfde topic kan je trouwens ook genoeg reacties lezen van Harnessmaker en bokkers (waaronder ook ikzelf) die contact hebben opgenomen met de fabricaten en de resellers (van Passier, Schumacher, KN, Prestige, Stubben en Kieffer), verschillende zadelmakers, fysio's en osteo's en stuk voor stuk weerlegden deze mensen dit verhaal over een 'knik' in de boom...
Als ik me niet vergis dan staat er zelfs een mail van Hans van Zuidweg (KN-reseller) in...
Even een aanvulling aan jouw bericht: er werd niet beweerd dat alleen de KN's een knik of slag in de boom hebben. Nee, er werd beweerd dat álle zadels, die na '95 of '97 gemaakt zijn, een knik in de boom hadden en dus een verkeerde drukverdeling teweeg brachten.
Even goed lezen dus
zitake schreef:Er is niks bewezen dat die zadels idd slecht zijn. Trouwens als ik me goed herinner ging het in het algemeen over alle zadels met een diepe zit en is het uiteindelijk uitgedraaid op de kn zadels in het bijzonder. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met een kn. Zelf heb ik een kentaur en dat gaat heel goed, die heeft ook wel een diepere zit. Kijk ik heb het probleem ook nog voorgelegd aan mn zadelmaker en die had eerlijk gezegd zoiets vanen toen ie bokt hoorde snapte hij het helemaal. Het is normaal dat zadels veranderen maar ik denk dat ze veranderingen wel doordacht doorvoeren. En dat daar voldoende onderzoek op gebeurt. Eigelijk zou er eens een volledig wetenschappelijk onderzoek hieromtrent moeten komen maar ik denk dt het zo moeilijk uit te voeren is,elke paardenrug is nl anders. Op de mijne moet je echt geen zadel leggen wat behoorlijk plat is want dit past hem voor geen meter (zoals wintec, stubben,...) Mijn kentaur met een iets diepere zit ligt dan wel heel mooi op zn rug. Dus hangt echt af van je paard. Ik zou zeggen, ga naar de zadelmaker en probeer gewoon verschillende merken en types uit. Hetgeen wat voor jou en je paard het beste past moet je nemen. Want een zadel dat voor je paard past maar geen meter bij jou is uiteindelijk ook geen oplossing en omgekeerd ook niet.
Emilia schreef:zitake schreef:Er is niks bewezen dat die zadels idd slecht zijn. Trouwens als ik me goed herinner ging het in het algemeen over alle zadels met een diepe zit en is het uiteindelijk uitgedraaid op de kn zadels in het bijzonder. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met een kn. Zelf heb ik een kentaur en dat gaat heel goed, die heeft ook wel een diepere zit. Kijk ik heb het probleem ook nog voorgelegd aan mn zadelmaker en die had eerlijk gezegd zoiets vanen toen ie bokt hoorde snapte hij het helemaal. Het is normaal dat zadels veranderen maar ik denk dat ze veranderingen wel doordacht doorvoeren. En dat daar voldoende onderzoek op gebeurt. Eigelijk zou er eens een volledig wetenschappelijk onderzoek hieromtrent moeten komen maar ik denk dt het zo moeilijk uit te voeren is,elke paardenrug is nl anders. Op de mijne moet je echt geen zadel leggen wat behoorlijk plat is want dit past hem voor geen meter (zoals wintec, stubben,...) Mijn kentaur met een iets diepere zit ligt dan wel heel mooi op zn rug. Dus hangt echt af van je paard. Ik zou zeggen, ga naar de zadelmaker en probeer gewoon verschillende merken en types uit. Hetgeen wat voor jou en je paard het beste past moet je nemen. Want een zadel dat voor je paard past maar geen meter bij jou is uiteindelijk ook geen oplossing en omgekeerd ook niet.
Ik ben zeer zeker niet van plan om een ander zadel te kopen. KN bevalt me erg goed en hij ligt super op mijn paard.
Het feit dat er mensen zijn, die beweren dat de bobbel die in een boom van KN zou zitten niet goed is, blijft me bezighouden.
Emilia schreef:1. Ik bedoel niet dat het in het topic beweerd werd, maar ik hem iemand gesproken die er van overtuigd is dat de boom van een KN niet goed is.
2. Ik heb het hier alleen over een KN zadel omdat ik een KN heb. De rest van de merken interessert me op dit moment niet.
3. Ik vraag of er mensen zijn met een KN die vanwege dit mogelijke probleem hun zadel hebben laten aanpassen en of ze verandering gemerkt hebben.
4. De mail van Hans Zuidweg heb ik gelezen, maar daar kan ik ook weinig mee.
Alane schreef:Er zit geen hobbel of bobbel in een KN zadel, Hans van Zuidweg is er in die mails zeer duidelijk over... tot op heden is er maar 1 zadelmaker en dan nog niet eens uit zijn mond die zoiets beweerd.
En het zou aan het knopje liggen en blabla...
Denk je nu werkelijk dat zadelfabrikanten, dus de daadwerkelijke zadelmakers, er willens en wetens op uit zijn om onze paarden te verprutsen?eh Precious20, lange tijd niet gezien
Precious20 schreef:Emilia schreef:1. Ik bedoel niet dat het in het topic beweerd werd, maar ik hem iemand gesproken die er van overtuigd is dat de boom van een KN niet goed is.
2. Ik heb het hier alleen over een KN zadel omdat ik een KN heb. De rest van de merken interessert me op dit moment niet.
3. Ik vraag of er mensen zijn met een KN die vanwege dit mogelijke probleem hun zadel hebben laten aanpassen en of ze verandering gemerkt hebben.
4. De mail van Hans Zuidweg heb ik gelezen, maar daar kan ik ook weinig mee.
Ik wil nog even reageren op puntje 3 en 4.
Je vraagt of de mensen hier veranderingen in KN zadels gemerkt hebben... Welke verandering bedoel je dan? Of ze nu ineens voelen dat er een knik in de zadelboom is?? Dat kán je niet voelen, daarvoor moet je nl. het zadel uit elkaar halen en de naakte boom bekijken.Hoezo kan je weinig met de mails van Hans van Zuidweg? Hij, zadelmaker én KN-reseller, thans heel duidelijk uit dat er géén knik in een KN-boom (of eender welke ander merk zadel) zit.
Hoi Alane, lang niet gezien nee! Hoe gaat ie?
Alane schreef:----Denk je nu werkelijk dat zadelfabrikanten, dus de daadwerkelijke zadelmakers, er willens en wetens op uit zijn om onze paarden te verprutsen?