Merovech ?? wie kent dit merk ? en meer :+

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Merovech ?? wie kent dit merk ? en meer :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:04

Nu ik weer actief opzoek ben naar een zadel heb ik weer een optie gezien Ja En deze keer in de buurt wat het helemaal leuk maakt. Nu heb ik weinig verstand van kwaliteit enz. Als het maar past Duivel
Nu kwam ik toevallig op bokt een zadel tegen, sprak me aan, zag er leuk uit en de kwaliteit ( zover je die van de foto kan zien) is goed. 1 ding, het merk komt me helemaal niet bekend voor Clown
Het merk is Merovech. Wat kan ik mij daarbij voorstellen ? Een goed zadel ? Een soort zadelmarktzadel ? Een vergelijkbare kieffer ?

Heeft iemand van bokt dit zadel ? En wat zijn je ervaringen ? Of zijn er bokkers die weten hoe het aanvoeld, de kwaliteit en of het een A/b/c merk is enz ?

Nu ik toch een topis heb, dan maar een 2e vraag.
- flexibele boom --> Is dat fijn voor je paard of juist niet ?
- teruggesneden kamer --> fijn voor paard met hoge schoft ?

Dat dus Clown Kan iemand mij daar antwoorden opgeven Pling
Alvast bedankt!
Noraly

KimDai

Re: Merovech ?? wie kent dit merk ? en meer :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:07

Ik heb een tijd een merovech zadel gehad. De kwaliteit is goed alleen bij mij was het probleem dat ik met dit zadel heel erg voorover viel. De kussens waren te hoog. Nou heb ik ook wel een vreemd model paard Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:18

haha..OK. Ik val juist extra naar achteren dus wie weet is het een leuke tussenweg Clown

En ja..mijn paard is ook erg vreemd gebouwd Clown Hoge schoft en dan een behoorlijk korte rug...vind daar maar eens wat passends voor.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:01

Merovech is niet een ZM-zadel. Ze hebben dit merk wel een tijdje in de verkoop gehad, maar het is ook wel in andere zaken verkrijgbaar.
Ik heb een paar keer op zo'n zadel gereden, weet de naam van het model niet meer maar het reed wel fijn.

Ik denk dat je qua kwaliteit richting de Pagony moet denken.

Voor een paard met een hoge schoft is een teruggesneden kamer fijner.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:11

Ik heb ook een Merovech. Het is een soort middenklasse model, maar ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed. Als je hem gewoon netjes bijhoudt, blijft ie mooi.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:14

Ik heb voor mijn jonge (groeiende) paard tijdelijk een Merovech zadel gehad, reed erg fijn hoor. Goede kwaliteit leer ook Ja

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:23

Bij ons op stal hebben we ook een Merovech.Rijd erg fijn vind ik.Ze blijven ook mooi en die van ons heeft ook een terug gesneden kamer.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:06

Ik heb er meerdere gehad en heb er erg slechte ervaringen mee. Bij de eerste kwam de boom een soort van door de zit heen op een gegeven moment, zag er heel apart uit. Van de tweede brak de boom al na een paar maanden zomaar tijdens het rijden, dat had niet mogen gebeuren. De derde die ik kreeg (was garantie) heb ik ongeveer ongezien aan de ruitersportzaak in de buurt verkocht.
Bovendien zitten ze ook niet geweldig. Voor mij echt nooit meer zo'n ding!
Als ik nu een zadel zou zoeken, ging ik naar een zadelmaker en liet die een paar verschillende opties proberen.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:45

Ik heb het zadel ook gehad in VZ erg fijn zadel, moest hem alleen verkopen omdat het een erg lang zadel was en door de korte rug van mn pony kwam de druk daardoor te ver naar achter te liggen op zijn rug.. Dus opzich echt een aanrader alleen ivm de korte rug van je paard wel even goed laten kijken!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:26

Ik heb zelf een dressuurzadel van Merovech en rijdt er nu zo'n 8 jaar mee. Wordt heel intensief gebruikt, maar bij goed onderhoud blijft hij mooi. Hij is gemaakt van soepel leer en ik vind de zit heerlijk. Ik heb er destijds voor gekozen, vanwege de prijs/kwaliteit.