[WN] Cheyenne Ranger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Cheyenne Ranger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 07:32

Ik zat zo hier en daar al wat te kijken voor zadels, en ik vroeg me af of hier ook mensen zijn/ervaring hebben met dit zadel;

Afbeelding
Cheyenne Ranger
-allround zadel
-voor semi-quarter en full-quarter
-geheel compleet
€ 395.00

Deze prijs bevalt me namelijk wel, en áls het zadel past.. Lachen

DubbelFun

Re: Cheyenne Ranger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:08

Het zadel zal best moeten 'veren' wil het voor een semi- én een full- quarter geschikt zijn. Cool
Kwalitatief gezien zou ik er niet al te veel van verwachten iig.
Kijk eens in mijn onderschrift hoe dit soort zadels er van binnen uitziet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:27

als je een beetje bij legt kun je een mooie 2dehands kopen van een tig betere kwaliteit
en wil je niet zoveel uitgeven omdat het maar voor erbij is, kijk dan eens bij boomloze westernzadels
dan kun je het zadel ook gelijk op meerdere paarden leggen(is een grens aan natuurlijk)

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:44

Die ''maten'' semi- full-quarter zeggen helemaal niets; de boommakers geven het een naam, de zadelmakers geven de boo een andere naam, dat is puur toeval. Als dit je eerste westernzadel is; door de boom met groot oplegvlak is het bij een westernzadel véél belangerijker dat het zadel goed past. Doordat bij een westernzadel als hij af is, de boom niet meer te zien is, is het onmogelijk aan een kant-en-klaar zadel te zien of het past. dat kan alleen maar door de kale boom op je paard te leggen en dan kan je het zien. Bij goedkopere zadels, weet niemand wat voor boom erin zit. Bovendien is hget helaas zo dat je een goed zadel, dat ook verantwoordelijk voor je paard is, niet voor onderde €1000,- kan kopen.
Dus dan kan je beter een tweedehands kopen. Of een boomloos. alhoewel dat je gewicht nietzogoed verdeelt. en als je echt een goeie wilt, zoals de BM, die is ook al behoorlijk duur.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:52

Ja.. en dat is het punt juist, ik heb niet meer dan 400/500 euro te besteden.
Ik heb een engels zadel dat leuk past, dus het kopen heeft ook echt geen haast oid.
Dan spaar ik gewoon een poos door, tot ik een zadel vind dat kwalitatief beter is.
En wie weet loop ik ooit nog eens tegen iets leuks aan. Haha!

In ieder geval bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:53

Pikeur schreef:
Deze prijs bevalt me namelijk wel, en áls het zadel past.. Lachen

Meestal is de rekening die je later gepresenteerd krijgt van veearts en anderen die het paard weer op moeten lappen minder aangenaam Knipoog
Ik zou er nog een paar centen bijleggen en een tweedehands van goede kwaliteit kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:53

Voor 500 euro kun je best tegen een leuke tweedehands aanlopen hoor, als je geen haast hebt. Gewoon goed rondkijken.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:54

Citaat:
Meestal is de rekening die je later gepresenteerd krijgt van veearts en anderen die het paard weer op moeten lappen minder aangenaam

En dáarom vraag ik juist of het een beetje een goed zadel is. Haha!
Moet er niet aandenken dat ik m'n pony verkloot.

Maar dit gaat dus niks worden... helaas.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:06

Corianne shame on you! Je krijgt pb van me Tong uitsteken