Halsterhoofdstel van zadelmarkt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tine_

Halsterhoofdstel van zadelmarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 23:10

Hallo,

Een vriendin (orion_) en ik gaan van de zomer een trektocht houden. We zijn bezig om nu zo'n beetje vanalles te regelen, maar nu leek een halsterhoofdstel ons ook wel handig. Lachen

Ik heb wat rond zitten kijken en kwam bij zadelmarkt uit. Nu weet ik dat zadelmarkt over het algemeen niet bekend staat om goede kwaliteit. Ik zou ook nooit een zadel kopen bij zadelmarkt, maar ik vroeg me af of er hier mensen waren met een halsterhoofdstel van zadelmarkt, en hoe dat bevalt.

Als jullie een halsterhoofdstel weten van goede kwaliteit, die niet al te duur is, laat het even weten. (tweedehands mag ook, het gaat over 1 maat cob en 1 maat full. )

Ik hoop dat ik niet half bokt over me heen krijg nu het over zadelmarkt gaat, en ik bij goede ervaringen ik daar misschien wel wat wil kopen. Tong uitsteken

Te vinden op http://www.zadelmarkt.nl en dan bij hoofdstellen.

alvast bedankt, Tine_

Air

Re: Halsterhoofdstel van zadelmarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:16

Ik weet er niet veel over, maar ik weet wel dat er van harry's horse ook een halsterhoofdstel is.

Ik weet niet wat die kost en wat jij duur vindt Knipoog

Ik zie trouwens dat ze bij divoza ook een hebben voor maar 24 euro Knipoog (Premiere Halster/hoofdstel combinatie )
Laatst bijgewerkt door Air op 30-05-07 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:17

als je écht een trektocht gaat rijden, zou ik voor een ander hoofdstel (merk) kiezen...
goedhardt heeft hele mooie hoofdstellen hiervoor, of in de goedkopere klasse heeft harry's horse ze ook...
tegenwoordig zijn deze hoofdstellen meer gewild, dus komen meer merken ermee...
het leer van zadelmarkt is over het algemeen van een slechte kwaliteit.. ik zou dan ook niet graag mn hoofdstel zien breken tijdens een trektocht...

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:21

Mijn halsterhoofdstel komt van het drunensruiterhuis in drunen, koste iets van 30 euro, van een soort nylon. bevalt me erg goed. Misschien dat dat iets is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:23

bij het DR hebben ze er inderdaad meerdere soorten..

McRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:48

Wij hebben 2 bruine leren halsterhoofdstellen ooit eens bij de zadelmarkt gekocht, en ze doen het nog prima. Het is welliswaar niet de beste kwaliteit of zo, maar het leer is stevig genoegg hoor. Mijn zus heeft er zelfs een paardje mee ingereden en dat ging ook goed. Nu gebruiken we ze niet meer want ze zijn al ouder maar het kan nog wel.
Als je het lekker goedkoop wil houden en je onderhoud het leer gewoon goed dan is het goed. Ja

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:13

ik vertrouw zadelmarkt niet helemaal... zou toch nog even verder kijken!
er zijn ontzettend veel halsterhoofdstellen. ik weet niet wat je er voor uit wilt trekken, maar goedhard heeft volgens mij goede kwaliteitshoofdstellen

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 08:49

Bedankt!
Ik zat ook al bij Harry's Horse te kijken, maar di ehebben volgens mij alleen die gekleurde dingen en dat leek me niet echt fijn.
Ik ga even nog even kijken. Lachen

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:23

Die van divoza ziet er goed uit! Maar er staat wel alleen paard bij. Beetje jammer.
Drunensruiterhuis heeft wel een site maar daar staan geen artikelen op. En om er nou heen te rijden is ook wel erg ver.
Van Goedhardt kan ik helaas geen site vinden, ik ga toch nog even voor Harry's Horse kijken. Bedankt voor jullie berichten, ik heb er wel veel aan! Lachen

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:05

Nog een vraagje;
Is de HH van plastic? Dat lijkt me niet zo prettig namelijk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:35

Tine_ schreef:
Nog een vraagje;
Is de HH van plastic? Dat lijkt me niet zo prettig namelijk.

klopt die van HH zijn van kunstof.

http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html
Dit is de site van goedhard

Overgens is het kunstof geen probleem, bijna alle endurance hoofdstellen zijn van kunstof, dit is gewoon een heel stuk makkelijker en het is lichter.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:09

Maar kunststof ziet er zoveel minder prettig uit voor het paard, het lijkt te schuren, dat is dus niet zo?
(de paarden moeten er dus wel 4 dagen mee lopen)
Ik ga even op die site kijken, bedankt voor de link! Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:23

ze hebben in sommige ruitersportzaken ook halsterhoofdstellen van Nylon, Drunens Ruiterhuis heeft ze iig wel...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:13

Ik heb dat halsterhoofdstel van zadelmarkt ook overwogen, maar toch maar niet gedaan... Ik heb nu net een paars halsterhoofdstel gekocht van Norton, kost 50 €. ik heb er nu twee keer mee gereden en het bevalt heel goed tot nu toe. De maten vallen wel vrij klein want bij mijn e-pony heb ik een maat cob en alles op het laatste gaatje. Alleen vind ik de teugels wat te breed, maar op buitenrit zal ik daar denk ik minder last van hebben (heb er nu eerst mee in de bak gereden)

Afbeelding

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 08:27

Oke bedankt voor je reactie!
Maar de voorkeur van orion_ en mij gaat toch uit naar leer, want onze paarden moeten het halsterhoofdstel dus ook veel als halster dragen, en dan ziet het er eigenlijk helemaal niet zo fijn uit. Ligt dat dan aan ons?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:59

ik heb een halsterhoofdstel van biothane (gekocht bij pmarena van boomloosrijden)
een heel leuk (oranje Haha!) dingetje, weegt niet veel, en is comfortabel voor het paard en oersterk.
ik prefereer dit hoofdstel voor lange ritten boven mijn lederen hoofdstel.
het enige dat ik mis is een zachte coating onder de neusriem en het kopstuk...