[WN] Westernzadel ophangen in kast hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

Westernzadel ophangen in kast hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:00

Yes, ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een westernzadel. Deze moet opgeborgen worden in een zadelkast. Hoe kan ik deze het beste ophangen. Mijn engels zadel hangt op een buis maar dat lijkt mij wat weinig. Heb je speciale zadelhouders?
Hoe doen anderen dat?

DubbelFun

Re: Westernzadel ophangen in kast hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:26

Hoe diep is de kast, want niet elk westernzadel past in een standaard kast. Als de kast te ondiep is dan zul je hem in de breedterichting moeten hangen en dan is een smal ophangsysteem aan te raden.
Is de kast diep genoeg (75 cm) dan kun je een normale brede engelse zadelsteun nemen. Daar ligt het zadel stevig genoeg op.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:58

kmvreter schreef:
Yes, ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een westernzadel. Deze moet opgeborgen worden in een zadelkast. Hoe kan ik deze het beste ophangen. Mijn engels zadel hangt op een buis maar dat lijkt mij wat weinig. Heb je speciale zadelhouders?
Hoe doen anderen dat?

He, wat is je keuze geworden? Ik ben erg benieuwd of je de combinatie western/endurance gemaakt hebt en hoe je dat dan hebt gedaan!

Groetjes, susan

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:47

Het is wel een echt western zadel geworden en geen endurancezadel. Dit omdat ik misschien ook nog eens westernwedstrijdjes wilt starten en je dan een knop moet hebben. Bij endurancewedstrijden zal die knop echt niet in de weg zitten.
Het is een Crates trail zadel geworden. Een heel kort zadel voor mijn korte dametje.

Afbeelding

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:51

Ik heb een zelfgemaakte kast die groot genieg is. Wij hebben de zadel nu gewoon op een plankje hangen. Misschien dat ik wat isolatie meteriaal hieromheen kan doen tegen beschadigen en dan kijken of het zadel een beetje stabiel wilt blijven hangen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:25

Ik heb zo'n zadelsteun die je in de winkel gewoon kunt kopen (voor de engelse zadels) past het zadel prima op.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:44

Mooi zadel zeg. Ik houd wel van zulke zadels, niet teveel poespas en versieringen eraan. Ja, das wel zo ongeveer mijn smaak.
Het leuke is dat ik nu zelf kon kiezen hoe ik wilde dat mijn zadel eruit zou gaan zien. Maar het zal waarschijnlijk net zo "simpel" zijn als het jouwe. Mooi!

Ik ben wel bang dat als ik van mijn paard stuiter, ik achter die knop blijf hangen. Vandaar de keuze voor een afneembare knop erop. Maar goed, ik heb net een half jaar met een zadel met knop gereden op een paard wat net zadelmak was dusssssss.... tis het idee zal 'k maar zeggen.

Groetjes, Susan

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 22:47

sjuutje schreef:
Mooi zadel zeg. Ik houd wel van zulke zadels, niet teveel poespas en versieringen eraan. Ja, das wel zo ongeveer mijn smaak.
Het leuke is dat ik nu zelf kon kiezen hoe ik wilde dat mijn zadel eruit zou gaan zien. Maar het zal waarschijnlijk net zo "simpel" zijn als het jouwe. Mooi!

Ik ben wel bang dat als ik van mijn paard stuiter, ik achter die knop blijf hangen. Vandaar de keuze voor een afneembare knop erop. Maar goed, ik heb net een half jaar met een zadel met knop gereden op een paard wat net zadelmak was dusssssss.... tis het idee zal 'k maar zeggen.

Groetjes, Susan

Inderdaad geen poespas en tierelantijnen dat is ook mijn smaak. En de donkere kleur vindt ik ook heel mooi voor op mijn bleke paardje. Hat zel wel wennen zijn maar we zullen er veel plezier van hebben. Ik ben benieuw hoe jouw zadel eruit gaat zien. Moeilijk hoor als je hem zelf helemaal samen kan stellen veel te veel keuzes....

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:09

Mooi zadel!

Mijn kast is 90 diep en breed, ik heb mijn zadel neit op een steun maar op een wasmand van Ikea liggen! Werkt prima en je hebt extra berg ruimte voor die dingen die in je kast gaan rodnzweven!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:18

Mooi zadel, heb er net zo'een maar dan zonder de roundskirts.
http://img258.imageshack.us/img258/6725 ... tjeeh6.jpg

Bij mij hangt íe op een schaagje van een behangtafel, je klapt het zo in en kan het ook zo elders neerzetten. Het zou dan overdwars in je kast kunnen staan. Daaronder kan je gewoon je poestbak kwijt bijvoorbeeld. Bij mij hangen de beenbeschermers om de schaagpootjes vast dus alles bij elkaar.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:01

hihi, ik heb, heel eenvoudig, een houten balkje in de muur gemaakt. met oude kranten voorgevormd, stukje wollen deken erover, en je hebt een perfecte 'pasbok' in de muur.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:05

merrieveulen bedoel je niet aan de muur?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:16

nee. wél aan de muur. ik heb een F vorm tegen de muur zitten, op de bovenste 'streep' (balkje) ligt mijn dressuurzadel, en op de onderste de western. ik vorm het voor met oude kranten, stukje wollen deken erover, strak trekken, en voilá!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:22

dus niet IN de muur zoals je eerste post zegt Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:33

haha ja OK, ik bedoel in de muur geschroefd...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:06

Ach je trekt ook kroketten uit de muur, dus waarom geen zadel Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:25

lijkt me nou echt super, een nisje in de muur, waar ze inhangen, en dan met een rail zodat je de zadels 'uit de muur' kan trekken, hihi!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:50

Mijn zadel pastte ook niet in mijn kast. Kast was niet diep genoeg, helaas.
Om het zadel nou thuis te gaan leggen en elke keer mee te nemen naat stal vond ik ook weer een beetje ver gezocht.
Heb gevraagd of ik een extra kastje mocht maken waar het zadel precies in pastte, maar dat mocht helaas niet.
Dus toen heb ik m'n eigen kast maar gesloopt.
Zadelbok eruit (gewoon een balk hoor..), een of andere paal die in de weg zat eruit, en die zadelbalk aan de zijkant geschroefd.
Dus nu hangt het zadel zegmaar overdwars in mijn kast. Werkt best. Ik kan alleen m'n fenders niet laten hangen, die moet ik over mijn zadel heen slaan. Maarja, ach.. liever dat dan een zadel wat open en bloot zomaar ergens hangt..