Ik heb voor mijn tinker een Wintec 2000 vzh , het zadel ligt netjes op haar rug , klapperd niet , heeft genoeg ruimte bij shoft en schouders , ruggegraat ligt mooi vrij en ga zo maar even door.
Toch heb ik het idee dat het zadel niet helemaal fijn ligt bij mijn paard.

Na verloop van tijd krijgt ze vlak voor haar lendenen (ik geloof dat die daar zitten

Kan dit veroorzaakt worden door het zadel of zou het ook ergens anders aan kunnen liggen ?
Als ik namelijk op buitenrit ga met mijn andere zadel (australian stock) loopt ze al met veel meer schoudervrijheid en lijkt ze over het algemeen ruimer te gaan lopen en minder gespannen in haar rug. Terwijl dat zadel toch heel wat kilo's zwaarder is dan mijn Wintec. Het grote verschil tussen deze 2 is de zweetbladen en de kussens van de australian zijn een stuk ruimer (groter draagvlak ) dan van de Wintec.
Ook doen we regelmatig tijdens een buitenrit wat dressuurmatige oefeningen , dus aan de manier van rijden zal het denk ik niet liggen.
Volgende week komt zoiezo de dierenarts langs en laat ik haar rug even nakijken en morgen ga ik bellen voor een afspraak met therapeut / paardensportmassage mevrouw

Morgen heb ik ook nog les en vraag ik gelijk even aan m'n instructrice of zij ook nog eens goed naar de ligging van het zadel wil kijken.
Hier even 2 foto's , helaas kon ik even geen duidelijkere foto's vinden.
De Wintec :
En de australian :

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken !