[WN] zadeldilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jac

zadeldilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 13:57

Ik heb weer eens wat...Ik heb mijns inziens het mooiste, prachtigste zadel wat er bestaat (mijn mening heh... Knipoog dont kill me) en guess what...Ik ben 20 kilootjes afgevallen, mijn kont is stukken dunner dan toen ik het kocht en nu zit het me gewoon niet zo lekker meer....Het voelt te groot nu. Voor de details..Ik heb een Crates 4556 Supreme Reiner in donkerbruin, oversized 16 inch, heb m nu 5 jaar en hij koste me een godsvermogen.
Maar goed, omdat ik laatst een klein ongelukje met mijn zadel heb gehad, is het even in de reparatie en moet ik noodgedwongen op een ander zadel rijden, dus engels zadel geprobeerd (valt af Bloos ) en het zadel van een vriendin, die een 15 inch Westwood heeft. En wat blijkt...ik rij er stukken fijner mee, het zadel zit me heerlijk, het past wonderwel goed op mijn paard en tja...het zet mij nu aan t denken...
Wat is nu wijsheid, gewoon stug doorrijden op een mooi en kwalitatief super zadel, of inruilen op iets anders, iets minder van kwaliteit misschien....Een Westwood is qua prijs ongeveer de helft van wat de Crates heeft gekost. Hoe zou dit gaan uitvallen als ik wil switchen? prijstechnisch? Iemand tips, ideeen?
Ik durf het nog niet te opperen bij mijn vriend, die viel destijds al flauw bij het horen van de prijs van de Crates...

Hoor t graag!

(ps geen merkendiscussie, daar gaat t me niet om! Cool )

DubbelFun

Re: zadeldilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:05

1. probeer je Crates te ruilen tegen die Westwood.
2. ruil de Crates in voor een nieuwe Westwood.
In beide gevallen verlies je er geld op, maar als je er lekkerder mee zit... zou het dat waard kunnen zijn.
3e optie... weer 20 kilo aankomen Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:08

ik zou persoonlijk gaan voor het lekker zittende zadel.
en ja ik zou inderdaad ruilen tegen een nieuwe westwood.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:10

hahah:d bijkomen egoeie maar ik zou de crates proberen te vekopen en gewoon zien wat het este is een Haha! Haha! nieuwe crates of een westwood en het beste kopen!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:13

Zadel moet niet alleen het paard goed passen, maar de ruiter ook. Ik zou 'm absoluut inruilen.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:41

Ik zal eens voorzichtig gaan rondkijken....inruilen op n nieuwe westwood is misschien wel een optie...ik zal m wel missen hoor, de Crates...maar inderdaad, tis niet alleen het oog wat wat wil heh...(ps nee, die 20 kilo aankomen is geen optie...hahahaha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:13

Hé en verklap elders op het forum meteen even hoe je 't 'm gelapt hebt om maar liefst 20 kilo kwijt te raken? Knap hoor!

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 16:41

Ha Sonja, effe snel offtopic dan Clown ....dank zij jouw naamgenoot! (die nu inmiddels 13 miljoen bezit en bij de rijkeren der nederlanden behoort Wow! ......)
Sonja Bakker is my hero! Cool (en al een heel jaar een stabiel gewicht nu!) Pling

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:49

hhmmm ik ken dit probleem... Ik ben 10 kilo afgevallen (niet door Sonja Bakker) en zit ook niet meer lekker in mijn zadel. Heb ook een crates. Zit er ook aan te denken om een Westwood te kopen. Vind een crates nu wel erg hard zitten. Ik vind die nieuwe westwoods wel erg mooi, ik geloof de paltinum ofzo.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:29

Seat aan laten passen als het zadel perfect op je paard ligt?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:30

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:22

Ja, zoiets dacht ik ook, of zo'n bontje, wordt de zit ook ietrs kleiner van. Het is heel belangerijk dat je goed zit, maar om dan je zadel waar je zo blij mee bent weg te doen is ook zo wat.

Misschien kan je zoiets ook zelf maken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:29

Hee Jac, long time no see!! Knipoog Ik zal ook voor een nieuw, lekker zittend zadel gaan hoor! Ben een jaar geleden van een Crates overgegaan naar een nieuwe Westwood en ik kan je vertellen, je krijgt geen spijt. Cool Ik heb overigens een 16". Je mag 'm wel een keertje proberen als je wilt... Close contact (butterfly) en een gelzitting. Pling Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:25

Bontje! Dat scheelt echt een maat!

Geen nieuw zadel kopen.. zonde als je al een passend zadel hebt.. mijns inziens