Anky pads and look a likes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Anky pads and look a likes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:08

Ik had laatst les en het was best wel warm. Maar ik had net een nieuw dekje aangeschaft dus die wilde ik natuurlijk gebruiken.. En toen kreeg ik een preek van mn les geefster dat die dingen veel te warm zijn dit en dat.. maar nu vroeg ik me dus af (omdat er zo veel mensen zijn met die pads.. )of je daar ook in de zomer mee rijdt of alleen met koudere dagen..

sik

Re: Anky pads and look a likes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:09

rij er altyd mee:) zowel zomers als in de winter. vind het juist beter dat ze mooi dik zijn ivm de drukverdeling van t zadel enz.. en de kleuren vind ik ook erg mooi

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:16

Altijd. Ze nemen veel beter zweet op dan een normaal dekje (die zijn meestal helemaal doorweekt als het warm weer is na een les) en ademen ook veel beter. Bij mij komt het zweet er klein beetje bij de naden doorheen, terwijl m'n HH dekjes etc. altijd doorweekt waren.
Echt te warm zijn ze denk ik niet hoor.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:00

Ik denk ook niet dat ze echt te warm zijn. Ze zijn dik ja, maar ze nemen ook goed zweet op.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:04

denk is na Knipoog
wat is warmer?
een doorweekt (door WARM zweet) dekje,, of een ademende zweet op nemende pad Lachen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:05

Nee hoor ze verdelen de druk over de rug en ze nemen heel goed zweet op Ja Gewoon doen hoor!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:11

Ze zullen misschien wel goed zijn voor de drukverdelen en vochtopname maar als het zulk weer als eergister was gooi ik er het liefst een zadelvormig, dun dekje onder. Zelf trek je ook geen dikke jas aan ook al zit die lekker en neemt die goed zweet op Lachen

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:21

ze nemen veel beter zweet op in de winter maar ook in de zomer ik rij er altijd mee heerlijk!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:28

De PK dekjes zijn speciaal gemaakt van coolmax stof dat 2x beter ademt dan katoen. Dus ik zou niet zeggen dat ze veel warmer zijn. Ik denk dat een dik katoenen dekje dat geen zweet opneemt en doorlaat veel meer gaat broeien onder een zadel.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:30

Warm krijgt een paard het toch wel, dus of je nou een dik of dun sjabrakje hebt zal niet reuze veel uitmaken... Het voordeel van een dikkere is dat hij het vocht goed opneemt en er dus minder snel schuim onder komt...

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:55

je kan er mee rijden zomers of swinters!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 14:56

rianne67 schreef:
Warm krijgt een paard het toch wel, dus of je nou een dik of dun sjabrakje hebt zal niet reuze veel uitmaken... Het voordeel van een dikkere is dat hij het vocht goed opneemt en er dus minder snel schuim onder komt...

Bij mij zat er namelijk vorige x juist wel bij dat dekje schuim er onder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:58

ik rijd er altijd mee, behalve in de regen (vind ik zonde) ze nemen het vocht goed op vind ik, en zijn zomaar droog

duch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:57

Altijd rijd ik er mee

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:03

Maar ik had dus laatst wel schuim onder dat dekje zitten..

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:33

ik heb als het warm is onder alles schuim zitten, gewone dekjes, look a like en de orginele. Verschil is wel dat de pads de volgende dag heerlijk droog zijn en de gewone dekjes vaak niet.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:36

Ik rij met pads wanneer ik er zin in heb, warm of koud. Ze nemen enorm goed zweet op, terwijl de meeste paarden als het een beetje warm is zo door dunnere dekjes heen zweten.
Misschien vond je instructrice het niet goed, maar dat moet dan haar persoonlijke mening zijn natuurlijk.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 16:28

Bedankt voor de reacties allemaal! Bloos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:48

Wat voor weer het ook is, maakt niks uit voor mij of ik een Anky pad gebruik of toevallig een ander dekje. Ankypad's nemen ontzettend goed zweet op en zijn in mijn ogen niet warmer dan een ander katoenen dekje. Dat komt door de speciale stoffen die gebruikt worden.

Beetje apart dat je instructrice boos word om het soort dekje dat jij onder je zadel hebt liggen Verward
Als het niet goed lag ok, maar als je (en dat neem ik aan) gewoon goed opgezadeld had dan zou ik haar toch zeker zeer beslist gevraagd hebben wat ze hier kwam doen?

Haar antwoord is als het goed is "Jouw lesgeven" waarop ik het simpele antwoord zou geven "Doe dat dan ook" Duivel

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 10:23

Ineke2 schreef:
Wat voor weer het ook is, maakt niks uit voor mij of ik een Anky pad gebruik of toevallig een ander dekje. Ankypad's nemen ontzettend goed zweet op en zijn in mijn ogen niet warmer dan een ander katoenen dekje. Dat komt door de speciale stoffen die gebruikt worden.

Beetje apart dat je instructrice boos word om het soort dekje dat jij onder je zadel hebt liggen Verward
Als het niet goed lag ok, maar als je (en dat neem ik aan) gewoon goed opgezadeld had dan zou ik haar toch zeker zeer beslist gevraagd hebben wat ze hier kwam doen?

Haar antwoord is als het goed is "Jouw lesgeven" waarop ik het simpele antwoord zou geven "Doe dat dan ook" Duivel

Ja je hebt helemaal gelijk hoor, vond het ook echt onzin. Heb nooit echt een klik met haar gehad dus krijg nu ook van iemand anders les, die nog eens 100 x beter les geeft ook, en die wel ergens verstand van heeft Knipoog

Nescia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:47

ik rijd er altijd mee, ze nemen goed zweet op. dus ik zie geen probleem

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:57

ik heb er net 1 via bokt gekocht, ik ben er echt super blij mee, een anky look a like dan een choco!
er is alleen wel een naatje los??

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:01

gewoon mee rijden wanneer je wil, ik denk dat een dikker dekje van dit materiaal minder gat broeien dan een dekje dat geen vocht opneemt en dat niets doorlaat.. Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:39

Hoe warm het ook is, wij houden ook ons ondergoed aan. Ten opzichte van de grootte van het paard is de onderbroek vergelijkbaar met het dekje voor het paard. Hij zal door het dekje niet oververhit raken.

Raar dat tegen jou anders gezegd is.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:42

_Nicky schreef:
Altijd. Ze nemen veel beter zweet op dan een normaal dekje (die zijn meestal helemaal doorweekt als het warm weer is na een les) en ademen ook veel beter. Bij mij komt het zweet er klein beetje bij de naden doorheen, terwijl m'n HH dekjes etc. altijd doorweekt waren.
Echt te warm zijn ze denk ik niet hoor.

Helemaal mee eens Ja