@DD grin ik vergeet dat idd nog wel eens. BM is zo makkelijk.
sandro schreef:En op een pony met een korte rug zie ik nog geen westernzadel liggen of bestaan er zadels voor korte ruggen.en kan je een western zadel laten aanpassen?
Voor een pony of paard met korte rug zijn ook westernzadels te vinden/kopen of laten maken. Een roundskirt is daarvan een voorbeeld. Een bestaand zadel aanpassen is lastiger heb ik begrepen. Dus dan zou je gelijk een nieuwe op maat moeten laten maken, en dat kan ook in een korte uitvoering. Een aantal zadelmakers zit hier ook op Bokt. Aafke en Sablou zijn er 2 van.
sandro schreef:als je een op maat laat maken blijft hij de heel de pony zijn leven goed liggen?
Dat is wel de bedoeling ervan ja. Een zadel laten maken om het dan na een paar jaar niet meer te kunnen gebruiken is niet waarvoor de zadelmaker hem maakt
sandro schreef:wat zou de prijs zijn van een goed 2de hands western zadel?
Is heel verschillend, de prijzen verschillen per merk, uitvoering, maat en hoe gewild ze zijn. Maar een kleine richtlijn, onder de 500 euro vind je weinig goeds.
sandro schreef:is er een link hier op bokt naar de uitleg over westernzadels. Want zonder uitleg bega ik waarschijnlijk een slechte koop en dat wil ik niet.
Zie de link van DD.