Zadel gejat! Wat nu, 2e hands of nieuw?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Zadel gejat! Wat nu, 2e hands of nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 17:04

Gisternacht is er ingebroken op de manege, alle merkzadels zijn weg, de rest ligt er nog. Ook mijn fijne ainsley zadel van net 2 jaar oud is meegenomen Verdrietig Wat moet ik nu? We kunnen niet zomaar even een nieuw merkzadel kopen. Nu zijn er 2 opties: 1. Een nieuw zadel kopen, bij een ruitersportzaak, maar dan van een goedkoop(er) merk of
2. Een 2e hands merkzadel kopen van internet. Welk moet ik kiezen? Optie 1 of 2? Bij een ruitersportzaak heb je natuurlijk wel het voordeel van garatie ect. Maar een merkzadel geeft wel een vertrouwd en goed gevoel. Je kan alleen niet terug als er iets mis is. Of heeft iemand een ander idee?

ineke_

Re: Zadel gejat! Wat nu, 2e hands of nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:25

2e hands merkzadel moet ook wel te krijgen zijn via een goede ruitersportzaak, die kan je dan ook goed laten nakijken door een
zadelmaker

heb je een goed zadel voor een redelijke prijs

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:12

Dat zou ook mijn optie zijn een tweedehands merkzadel kopen bij een zadelmaker/ruitersportzaak.

Ik heb nu een beetje het zelfde probleem wat ik doe. Mijn zadel past niet meer zo goed op mijn 4 jarige. Moet dus ook een nieuw zadel hebben. Maar kan dit zadel ook niet verkopen omdat ie ook op mijn andere paard ligt en daar ligt ie wel perfect op. Ik moet dus een 2e zadel erbij. Alleen ben ik zo blut als maar zijn kan. Paar dure dierenartsen rekeningen gehad voor de hond en 1 van mijn paarden.
Ik zit er nu dus ook aan te denken om een tweedehands merkzadel te kopen bij een zadelmaker/ruitersportzaak. Goedkoper als een nieuw zadel maar wel een goede service.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:19

veel zuitersportzaken en zadelmakers hebben redelijk wat gebruikte merkzadels liggen Lachen
dus die optie heb je idd ook nog ,
ook kun je particulier een zadel overkopen op voorwaarde dta je je geld terug kan krijgen als het zadel niet blijkt te passen of als er iets mis is met het zadel (kopen, laten checken door zadelmaker op staat en pasvorm, als het goed is is het goed, als het niet goed is , terugbrengen en geld terug)
op die manier zou je ook op zoek kunnen gaan naar een tweedehands van hetzelfde merk en maten als je gestolen zadel

nog even iets anders , maar hoe zit het met verzekring van manege of van jezelf ivm ventueel uitkering van geleden verlies?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:06

Bedankt voor de tips! Ik wist niet eens dat ruitersportzaken ook tweedehands zadels verkochten... Maar mijn zadel was niet verzekerd, en de manege neemt geen verantwoording, alles wat er ligt is voor eigen risico.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:02

mmm, das mooi erhm...kleute
maar nog een vraagje dan
betaal je bij de stal voor het opbergen van je spullen?
dus zit dat in de stalprijs in, huur je kastjes die afgesloten kunnen worden etc etc

want zodra je voor een dergelijke dienst betaald zijn er verzekeringstechnisch volgens mij wel mogelijkheden

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:21

Je zou ook je eigen inboedelverzekering nog kunnen proberen. Als je het spul regelmatig thuis hebt (en dat heb je Knipoog ) maak je een goede kans. Die manege maakt zich er wel makkelijk vanaf zo zeg.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:42

Het zadel lag ook meestal thuis, maar soms liet ik m op de manege, als dat zo uitkwam. Maar ja net die nacht had ie beter thuis kunnen liggen...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:45

fijne manege zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:46

Wat erg zeg .. Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten doen !
Ik zou gewoon even een aantal zadels bij je paard gaan passen, want het is wel belangrijk dat ze goed op de rug van je paard liggen. Dan kun je denk ik een keuze gaan maken, die of die.
Xx

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:47

ik zou toch eens navraag doen bij je verzekering. succes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:13

Dat is wel minder! Maar ik zou persoonlijk voor een 2ehands zadel gaan.Bij de ruitersportzaak.Ik vind dat je beter een goed 2ehandsje kan kopen,dan een nieuwe van "bagger" kwaliteit..

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:17

Bij ons was er ook eerst ingebroken.. dat geeft zo'n k*tgevoel dat iemand met jou zadel ermee vandoor is!
Wij hadden wel alles verzekerd maar daar hebben we ook maar weinig van terug gekregen want de deuren van de stal waren open. Ik heb nu een nieuw zadel van euroriding diamant.
Maar mijn moeder betaald het nog voor mij ik weet niet hoe dat met jou zit anders zou ik voor een goed 2dehands zadel gaan, er hangen echt super zadels bij het drunens ruiterhuis http://www.drunensruiterhuis.com
Succes ermee!
׳