Welk zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 16:32

Ik ga van de zomer mijn 4 jarige ruin inrijden. nu had ik een vraag
Ik heb nog een passend zadel maar die is niet echt super, hij is wel heel en nog in goede staat maar niet te vergelijken met een zadel van 500/600 euro.
Ik wil met hem gaan springen als ik ong. L dressuur met hem rijd.
Mijn vraag is dus moet ik een nieuw dressuur zadel kopen (daar rijd ik dan toch wel vaker op en is fijner met de oefeningen) of een echt goed spring zadel?
veelzeidigheidszadel is geen optie..
Dankje Lachen

8nnemiek

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:08

Waarom is vzh geen optie? Daarmee kun je dressuren én rustig springen, totdat hij oud genoeg is om parcoursjes te gaan springen, dan is hij waarschijnlijk ook uit dit eerste zadel gegroeid, en dan kun je een springzadel nemen Lachen
Als vzh echt niks is dan zou ik een dressuurzadel nemen. Nog geen duur springzadel in ieder geval, of je moet zeker weten dat het nog kan worden aangepast als hij eruit is gegroeid.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 18:11

Oke dankje,
een vzh zadel is geen optie omdat ik mijn benen dan moeilijk stil kan houden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:14

ik zou als het zadel past wat je nu hebt , deze in ieder geval voor het inrijden gebruiken
doe ik het liefste met oud spul, dan is het geen heel erg groot drama als er iets stuk gaat Knipoog

als daarna blijtk dat het zadel niet goed past bij paard of bij jou zou ik op zoek gaan naar een tweedehandsje...
er staan vrij veel betaalbare kwalitatief goede zadels te koop (denk aan oudere a merken als stubben , kieffer etc
en nog niet zo oude b merkjes als massimo, rossner, of wintec)

op die manier kun je meestal wel ene passend, of makkelijk passend te maken zadel ..

en als het dier eenmaal doorgereden is en de basis zit er goed in en je gaat trainen op springgebied kun je dna altijd nog een springzadel erbij kopen , nieuw, tweedehands(ik zou zelf eerder kiezen voor ene tweedehands kwaliteitszadel ipv een goedkoper nieuw zadel als er een budget is Lachen en goede zadels zijn vaak als de boommaat goed is vrij makkelijk aan te passen door een goede zadelmaker )

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:33

Oke dankje Lachen