gelpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 13:32

Wie weet waar ik een extra dik gelpad kan vinden? Of iets anders? Ik heb namelijk een paard die een hoge en smalle schoft heeft en aan de zijkanten te weinig bespiering heeft om een zadel goed te dragen. En door middel van een extra dik gelpad zou dit verholpen moeten worden zei de zadelmaker.
Begin nu niet over: je kunt het niet met allemaal dekjes enz opvullen. Mijn zadelmaker zei dat het geen optie was om het zadel naar zijn rug aan te passen. Omdat de drukverdeling dan niet meer goed was. Beter was om het optevullen met een gelpad dat van voren extra dik was.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik zal even een foto er bij doen zodat duidelijk word wat ik nu bedoel. Voor aan onder de schoft zitten geen spieren. (beetje hol zeg maar) dit moet opgevuld worden.

Afbeelding

Sonja_vR

Re: gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:42

ik zou eerder kiezen (als je het dan toch tijdelijk wilt opvullen met een onderlegger)
voor een bontje wat dikker is van voor, en dan ook 1 met ruggegraat vrijheid
bontjes (en dna wel echt lam) verdelen in mijn ervaring de druk iets fijner en kwa materiaal is het ook minder zweterig etc etc

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:54

Ik heb al zon bontje. Dit raadde de zadelmaker af. Weet ook niet waarom. Ik heb nog eens verder gekeken. Je hebt ook dekjes met schuim. en die zijn dan extra stevig op die plekken. Zou dat ook een optie zijn?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:26

mmm, als dat de dingen zijn die ik nu voor me zie...
(ik ken ze in oranje? ) dan raad ik die dingen echt heel erg af
stugge rotdingen die meer kwaad dan goed doen

het bontje wat je hebt is dat ook daadwerkelijk 1 met padding aan de voorkant?

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:33

onze pony(zie profile)is nog magerder dan die van jou,en wij hebben op ons sjabrak ,een gewoon gelpad liggen en dat werk perfect,ook onze pony heeft een hoge schoft.op de foto die je ziet hadden wij hem net gekocht,en hij word nu wat gespierder,iets ronder Pling