Kentaur Penelopa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Kentaur Penelopa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 18:52

Hay,

Ik heb een nieuw zadel een Kentaur Penelopa. Haha!
Ik ben er heel blij mee! Hij ligt op een Tinkertje nu.
Het bleek dat met m'n oude zadel gerotzooit was er waren nieuwe nummers in gezet en ook bleek dat er een scheur in de boom zat! Bloos! Daar schrok ik wel van, stom klóte zadel!
Ik vroeg me af, wie hebben ook een Kentaur (Penelopa) en hoe is het leer enzo? Bij mij zit ook zo'n Driepunts singel gedoe (ik weet niet hoe dat heet) Hebben jullie dat ook?

Groetjes

Odetje92

Re: Kentaur Penelopa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:40

ik volg dit even, ben ook van plan een aan te schaffen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:44

Toevallig heeft gister een pensionklant een kentaur gekocht.
Zij heeft het nieuwste model met de hele dikke wrongen. Een andere klant heeft er al een tijdje een en ik moet zeggen het zijn fijne zadels. Zeker in die prijsklasse. Ben zelf best verwend met een hulsebos, maar vind de kentaur ook erg fijn zitten. Ook de pasform is heel goed.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:22

Ik heb een Kentaur Penelopa. Ik ben er héél blij mee! Er zit echter een "maar" aan, je moet de leerkwaliteit niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld Stubben. Mijn zadeltje zit fantastisch, past perfect, maar als ik naar de leerkwaliteit van de zadels van stalgenoten kijk, die bijv. Stubben o.i.d. hebben, dan is Kentaur gewoon minder. Maar ze hebben volgens mij meerdere leerkwaliteiten in de aanbieding, geloof ook iets met dubbel leer of zoiets.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:24

Bergje schreef:
Ik heb een Kentaur Penelopa. Ik ben er héél blij mee! Er zit echter een "maar" aan, je moet de leerkwaliteit niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld Stubben. Mijn zadeltje zit fantastisch, past perfect, maar als ik naar de leerkwaliteit van de zadels van stalgenoten kijk, die bijv. Stubben o.i.d. hebben, dan is Kentaur gewoon minder. Maar ze hebben volgens mij meerdere leerkwaliteiten in de aanbieding, geloof ook iets met dubbel leer of zoiets.

Nee dat doe ik niet, heb ik zelf ook al wel gevoeld maar voor die prijs mag je ook niet meer verwachten.
Dit zadel voldoet heel goed aan de eisen in die prijsklasse, vind ik. Ja
Ik ben er echt helemaal gek van. Haha!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:25

Ik heb een kentaur. Welke type weet ik niet. Een dressurzadel. Ik heb hem tweedehands gekocht, hij was toen vier jaar oud. Er was een zadelmaker bij de "testrit", zadel paste goed. Ik heb hem zelf nu ook al zo'n vier jaar. Het zadel is nog steeds erg mooi. Hij is nog nooit opgevuld en ligt nog steeds erg goed op mijn paardje. Kortom, ik ben er erg blij mee dat ik hem toen gekocht heb. Hij zit overigens ook erg lekker!!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:27

Ik vind het ook erg fijn dat je de beugels onder het zadelblad kan dragen trouwens, geen lelijke schuurplekken, het ziet er mooier uit én het rijdt lekkerder. Ja Ik weet niet of dit bij alle Kentaur's is?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:36

Volgens mij hebben, zeker al de nieuwe kentaurs, dat wel.
En wat betreft het leer dat eerder zou slijten, wat Bergje schreef, vind ik dat wel heel erg meevallen. We hebben hier o.a een K.N gehad waarbij de zitting binnen de kortste keren ging rullen, een kieffer waarbij de wrongen omhoog kwamen en zo kan ik nog wel wat hele dure zadels opnoemen waar het ook niet altijd goed ging. Nogmaals, het zijn heerlijke zadels in een prima prijsklasse. De pensionklant hier heeft hem trouwens op laten sturen uit Friesland en dat bedrijf was de enige die er alles bij deed. Dus singel, sjabrak, beugels en beugelriemen en dat zonder meerprijs!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:40

Bij mij kunnen de beugels idd niet onder het zweetblad door. Verder is de leerkwaliteit goed. Die van mij is dus nu 8 jaar oud, ik gebruik hem toch minstens 5x week. Weinig slijtage te zien. Ook singelstoten blijven goed. Kniewrongen zijn van hard materiaal en blijven goed in model. En voor mijn paardje was de pasvorm gewoon goed.

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 06:20

Ook wij zijn sinds gisteren in het bezit van een kentaur penelopa *\o/*
er hebben diversen zadels op onze Tinker gelegen, waaronder een Kieffer,
maar dit zadel lag er als eerste op en mijn dochter en ik waren meteen verkocht.
We kunnen weer aan de wedstrijden gaan denken _/-\o_ :j /3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:47

Heb ook een tijdje een kentaur penelopa gehad, mooie prijs kwaliteit verhouding, is geen geweldige kwaliteit, maar je kunt er zeker wat jaartjes mee vooruit met goed onderhoud. Heb m verkocht want mn benen werden er te lang voor en zat gewoon niet zo fijn meer. Maar verder zeker een leuk zadel voor het geld :j