Ligt een Pinokkio zadel altijd goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Ligt een Pinokkio zadel altijd goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 18:38

De titel zegt het al Knipoog
Bij m'n vriendin thuis hebben namelijk kennissen van haar een shetlandertje staan,
maar ze hadden eerder altijd een pinokkio zadeltje geleend van iemand anders, totdat ze een ander zadel hadden.
Ze hebben nu een pinokkio zadel gekocht, en toen die mensen er niet waten hebben Anne (zo heet m'n vriendin) en ik, het shetje even gelongeerd. We wouden het eerst met zadel doen, opgezadeld, En het lag nergens naar, maar we wouden ff kijken hoe het lag als hij liep.

We hebben ook ff z'n hoofdstel op gedaan, nou, het bit zat zegmaar bij het gebroken gedeeltje, gedraaid, en de neusriem zat over de bakstukken heen (die gaat nooit los omdat die te groot is ofzo.) Dus wij doen het bit goed, en nu is die ineens minimaal 1cm te groot!

Ook het zadel lag voor geen meter, en het pony'tje wou nooit ook maar één stap verzetten.
Wij doen dat zadel af, en rennen dat 'ie wou, plezier dat 'ie had! we gingen zelfs nog met hem springen! hij heeft wel 30cm gesprongen! Lachen (zelf is 'ie 90cm, en heeft al een jaar 'bijna' niks meer uitgevoerd)

Ik kan me goed voorstellen dat het beestje niet wil lopen, het doet 'm gewoon zeer!
Die meisjes die erop rijden hebben zelfs sporen gekregen, van die punt-achtige dingen!
____ < zo zegmaar Tong uitsteken
|_|

We hebben het die mensen gezegt, maar ze zeiden dat zo'n zadel altijd goed moest liggen.
En toen begon ik wel érg aan mezelf te twijfelen Bloos

Maar, ligt een pinokkio zadel altijd goed dan?
Laatst bijgewerkt door Mistie op 25-05-07 18:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Snoevie

Re: Ligt een Pinokkio zadel altijd goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:39

geen enkel zadel ligt altijd goed,deze dus ook niet

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:38

ik vind de pinokkio (mits goede inchmaat in verhouding met maat pony)op ronde ponys erg fijn liggen.
de kussens kunnen verstelt worden.

op ranke ponys met schoft of een te groot zadel zal niet passen.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:40

dan lijkt mij een pannenkoekenzadeltje nog beter, die ligt (met de juiste inch maat) IMO bijna altijd goed.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:44

Soet schreef:
dan lijkt mij een pannenkoekenzadeltje nog beter, die ligt (met de juiste inch maat) IMO bijna altijd goed.

Nee hoor,
Drukte het zadel niet ergens ofzo?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:45

een plat zadel ligt op de ruggengraat zelf bij een pinokkio ligt die vrij en is aanpasbaar van breed naar smal.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:23

Mistie schreef:
De titel zegt het al Knipoog

Ook het zadel lag voor geen meter, en het pony'tje wou nooit ook maar één stap verzetten.
Wij doen dat zadel af, en rennen dat 'ie wou, plezier dat 'ie had! we

Tis een shet he, die zijn eigenwijs Haha!

Ik vind ze over het algemeen altijd wel aardig liggen, omdat je ook die kussens kan verstellen. Ik vind echter zo'n soort shetlandermodel van Wintec beter, daar zit je ook beter in, lijkt meer op een echt zadel.