Bij m'n vriendin thuis hebben namelijk kennissen van haar een shetlandertje staan,
maar ze hadden eerder altijd een pinokkio zadeltje geleend van iemand anders, totdat ze een ander zadel hadden.
Ze hebben nu een pinokkio zadel gekocht, en toen die mensen er niet waten hebben Anne (zo heet m'n vriendin) en ik, het shetje even gelongeerd. We wouden het eerst met zadel doen, opgezadeld, En het lag nergens naar, maar we wouden ff kijken hoe het lag als hij liep.
We hebben ook ff z'n hoofdstel op gedaan, nou, het bit zat zegmaar bij het gebroken gedeeltje, gedraaid, en de neusriem zat over de bakstukken heen (die gaat nooit los omdat die te groot is ofzo.) Dus wij doen het bit goed, en nu is die ineens minimaal 1cm te groot!
Ook het zadel lag voor geen meter, en het pony'tje wou nooit ook maar één stap verzetten.
Wij doen dat zadel af, en rennen dat 'ie wou, plezier dat 'ie had! we gingen zelfs nog met hem springen! hij heeft wel 30cm gesprongen!

Ik kan me goed voorstellen dat het beestje niet wil lopen, het doet 'm gewoon zeer!
Die meisjes die erop rijden hebben zelfs sporen gekregen, van die punt-achtige dingen!
____ < zo zegmaar

|_|
We hebben het die mensen gezegt, maar ze zeiden dat zo'n zadel altijd goed moest liggen.
En toen begon ik wel érg aan mezelf te twijfelen

Maar, ligt een pinokkio zadel altijd goed dan?