Ander bit ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Ander bit ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:10

Ik heb een haflinger van net 6 jaar oud. Ik heb hem zelf ingereden met een dubbelgebroken bit, mediumdik bit (niet dik, niet dun), materiaal is argentaan. Mijn haflinger is ontzettend voorwaarts en vrij sterk in zijn mond. Ik doe veel oefeningen om hem achter nog sterker te laten worden, zodat hij minder druk van voor heeft. Ik krijg één keer in de week les van een goede instructrice. Ik hou er op zich niet van om te wisselen van bit o.i.d. Maar rijd ik nog steeds met het goede bit? Ik vind dit op zich een vriendelijk bit om mee te rijden..

Melia

Re: Ander bit ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:52

Je kunt eens een andere proberen om te kijken of dat beter gaat. Natuurlijk niet 1 keer proberen en zeggen van, nee dit is niks, of ja dit is het, want je weet het natuurlijk nooit na 1 keer. Je paard moet er natuurlijk ook aan wennen! Lachen
Ik zou niet ineens er een scherp bit in hangen. Misschien eens een enkelgebroken ofzo?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:45

als hij hier goed op reageert zou ik niet veranderen,
aar als hij soepeler zou kunnen en hij laat af en toe wat protest op het bit merken zou je kunnen kijken naar iets anders
dubbelgebroken staat bekend als vriendelijk, aar sommige paarden vinden ht niks en lopen beter op enkel gebroken of ongebroken ...
of misschien is het bit te dik of te dun , kan ook allemaal nog (hoewel te dik vaker voorkomt dan te dun )

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:49

waarom probeer je niet een dubbelgebroken bit wat wat dunner is , misschien loopt ze daar fijner op , want soms vinden paarden te dik ook niet lekker in de mond liggen