KIEFFER WIEN, LECH OF MUNCHEN????????? HELP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

KIEFFER WIEN, LECH OF MUNCHEN????????? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:20

Hallo Allemaal,

Ik wil graag een kieffer aanschaffen voor mijn nieuwe paard. Dit op advies van een zadelmaker. Alleen wil ik hem graag tweedehands kopen omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Nu liggen de Wien, lech en Munchen alle drie goed op mijn paard. Alleen wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn op het gebied van één van de drie of alle drie de zadels. Het gaat hier om een dressuur zadel uiteraard.

Graag wil ik jullie ervaringen horen zodat ik mijn keuze nog beter kan maken!!!

Welke zouden jullie kiezen uit deze drie exemplaren?

Groeten Jolanda

secricible

Re: KIEFFER WIEN, LECH OF MUNCHEN????????? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:46

ik had vroeger een kieffer lech profi, erg prettig zadel, was alleen te klein voor mij, dus heb het daarom moeten verkopen.
zat erg lekker moet ik zeggen.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:47

Ik denk dat niemand die keuze voor je kan maken, aangezien jezelf prettig op het zadel zult moeten zitten Ja

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:16

Dat is zeker waar. De keuze moet ik toch maken. Maar misschien is er iemand die weet wat de voor en nadelen van het zadel is. Ik heb op zelf op een Wien gereden en die vond ik heel prettig. Maar omdat ik tweedehands koop kan ik mijn speurtocht misschien verbreden door ook naar de lech en munchen te kijken. Ik heb namelijk gehoord dat daar niet veel verschil in zit. Nu wil ik graag weten of dit ook waar is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:30

ik heb, toen ik mijn lech dus verkocht had, een kieffer wien geprobeerd. Ik vond hem gruwelijk, maar dat kan ook goed gelegen hebben aan de staat van het zadel, die verschrikkelijk was. Ik heb er welgeteld 1 rondje mee kunnen draven en toen ben ik er afgestapt.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:47

Ik heb zelf een kieffer lech DL gehad. Heerlijk zadel. Helaas pastte mijn pony hem niet meer.
De Wien vond ik wat weinig wrong hebben maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk. Met de munchen heb ik geen ervaring.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:48

Mijn Kieffer Wienn 18 inch, kan je overnemen voor 500 Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:49

Ik heb een kieffer munchen Ja Is nu 20 jaar oud en nog altijd in super staat Haha! (en dan te bedenken dat dit zadel in zijn leven vrij zwaar mishandeld is Nagelbijten / Gniffelen ) Heb gevraagd aan de zadelmaker hoe lang hij nog ongeveer mee zal gaan en die zegt dat hij minstens nog 20 jaar mee moet kunnen gaan. Dus, qualiteit is het zeker Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:20

Ik heb nog een hele nette Lech te koop voor je, 450 euro Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:21

Ik heb ook nog een wat oudere Kieffer Wien. Weet niet precies hoe oud, want hij is al aardig vaak van eigenaar gewisseld. Heeft op meerdere paarden gelegen, en heeft een perfecte pasvorm. 17.5 inch, kleine beschadiging aan de bovenkant, nieuwe singelstoten. Voor het oog een keurig zadel!
Voor € 350,- verzend ik hem voor je!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:24

De Kieffer Munchen hadden wij op ons paard liggen.
Ik kon me er niet in vinden, in dat zadel! Voor mijn gevoel zat ik véél te hoog op m'n paard. Niet fijn dus!

Gelukkig hebben we het zadel met een bekende van ons kunnen ruilen voor een andere Kieffer waar ik zo even niet het model van weet. Dat ziet heerlijk.

Op mijn oude paardje heb ik van het begin af aan een Kieffer Aachen gehad. Dat is het lekkerste zadel dat ik ooit gehad heb Ja

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 22:14

Allemaal bedankt voor de aanbiedingen. Ik heb al een leuk tweedehands zadel op het oog (Kieffer Wien) met een extra uitgesneden boom ivm de hogere schoft van mijn paard. Voor mensen die mij nog leuke aanbiedingen willen doe ik moet een dressuurzadel hebben van 18 inch - maat 2 - medium boom. Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:20

Ik heb ook nog wel een ' grote ' Hulsebos dressuur, voor paarden met hoge(re) schoft.. Zie de link in mijn onderschrift..
Over de prijs valt in principe te praten, en verkoop hem toch met singel, stijgbeugels en nieuwe (nog nooit gebruikt!!) stijgbeugelriemen.. Haha!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:45

Ik heb een Kieffer lech profi en ben er erg blij mee. Hij heeft wat dikkere wrongen dan de andere modellen dacht ik. Dat moet je wel prettig vinden. Je been blijft daardoor wat beter naar achteren liggen. Hij heeft ook een diepe zit.
Ik heb geen ervaring met de andere modellen. Succes!

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:36

ik vind de lech profi super lekker zitten

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:40

Ik heb een Kieffer Wien Deluxe, ik vind het een heerlijk zadel.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:41

Ik heb een kieffer wien bij me VP jammer genoeg is hij te smal voor haar. Maar het is wel een heel lekker zadel Vingers aflikken

aesoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:43

heb ooit op een wien deluxe gereden, vond het zadel niet slecht maar zeker niet super. voor mij had het iets te weinig kniewrong, zodat ik nu de kieffer lusitano heb (echt een superzadel Pling )

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:44

wij hadden eerst een wintec pro maar t paard liep er niet bepaald super lekker mee, nu hebben we een tweede hands Kieffer gekocht en hij loopt 10 klassen beter:)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:51

Ik heb een Kiefer Wien (ouder model), daar kan ik prima op rijden. Maar je hebt daar echt weinig steun (zit en knieën) vergeleken met de meeste hedendaagse dressuurzadels. Ik ben niet anders gewend, dus mij maakt het niet uit.
Mijn moeder heeft een Kiefer Lech, normaliter horen bij dit zadel je benen stiller te liggen. Maar ik kon er echt niet meer rijden, m'n benen vlogen alle kanten op. Verschrikkelijk, heb ik niet lang op gezeten.
Kiefer Munchen heb ik geen ervaring mee.

Wat mij opvalt is dat Kiefers op heel veel verschillende paarden passen. Wij hebben thuis 3 oudere Kiefers (2 Wiens en een Lech) en alle 3 passen ze op onze Friezen maar ook op onze D/E pony's.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:18

Ik heb een Kieffer Wien gehad. Vond het geen prettig zadel. Zitting was erg hard. Was wel een oud zadeltje.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:19

Ik heb de lech. Ik vind het een heel fijn zadel Lachen