Ik ben dus erg benieuwd welke maat KN jullie gebruiken. Ik wil er een kopen voor mezelf maar twijfel tussen de maat. Heb op allebei de maten een keer gereden en voel niet echt verschil en lijken beide goed. Dus ben erg benieuwd met welke maten jullie rijden ten opzichte van jullie eigen gewicht en lengte. Ik ben 60 kilo en 1.74 m lang. Ik vraag dit omdat ik het zadel kan bestellen via mn werk en hem dus niet allebij tegelijk kan proberen....Hoop graag wat te horen.
Ik heb een zitmaat 43. Ik ben 1.72 en weeg 63 kilo. Afgaande op jouw gewicht zou ik ook een 43 zitmaat nemen, eventueel met verlengde zweetbladen of niet, weet niet of je lange benen hebt Bij mij zit de 43 in ieder geval super geweldig! Zitmaat 43 is trouwens 16,93 inch en zitmaat 45 is 17,72 inch (misschien wist je dat nog niet)
O Okee dankje. Het is vaak zo vanzelf sprekend dat men een 45 cm neemt maar ik ben toch iets slanker dan sommige anderen. En 17,5 is alweer bijna 18 en dat is het grootste...Heb jij eentje met verlengde zweetbladen? Of gewoon een normale...Bedankt voor je reactie
Hey toevallig dat ik dit topic vind vroeg me namelijk hetzelfde af.....18 inch is namelijk wel echt te groot voor mij (1,74 63 kilo). 17,5 onder de reguliere maren wil prima. maar die 43 is toch 17,2 inch? (43/2,5)... Nou ik vind het lastig!
Het is erg moeilijk denk ik. De passier 17,5 is echt tegroot voor mij...maar een ainsley 17,5 is weer prima. Ik heb nu een kieffer veelzijdigheid maat 1, gaat ook goed.....aarghhh 43 of 45, te groot is ook zonde maar te klein ook. Ik koop m puur voor mezelf, het paard wat ik nu rij is ook niet van mezelf en rouleer ik dus af en toe met paarden. Hoewel dit wel een blijfertje is...Ik heb immers een startkaart mogen aanvragen van de eigenaresse en mezelf lekker gaan kwalificeren met een paard...maar wil wel echt een KN Symfonie. Ik heb nu verschillende zadels geprobeerd op dit paard maar kan op de KN echt zonder enige moeite netjes doorzitten, ik red het niet op die diepe zadels..., geef mij maar een vlakkere...
mijn probleem met 17,5 inch is dat ik mijn kniebuiging niet goed kwijt kan in de lengte van het zadel. Daarom moet ik echt een 18 inch hebben ondanks ik 1,78 ben en 62 weeg.
welk model kan je kopen?? Ik heb zelf de allegro en daar heb ik de 45 cm van. terwijl ik bij een symphony een 43 cm nodig heb. het is dus ook nog eens model afhankelijk.