Ervaring service Passier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Ervaring service Passier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 10:57

Mijn 3 jaar oude, goed onderhouden, Passier Optimum zadel scheurt op het zitvlak. Ik ga hier in ieder geval mee terug naar de zaak waar ik 'm gekocht heb. Ik denk dat het zadel terug naar de fabriek moet. Hopelijk kan ik de kosten hiervoor zo laag mogelijk houden.

Heeft iemand van jullie ervaring met zadels opsturen naar Passier? Is je zadel lang weg? Hoe coulant zijn ze? En was de reparatie naar tevredenheid uitgevoerd?

Ik baal er heel erg van dat dit dure zadel zo slecht houdt.
In het wedstrijdseizoen kan ik m'n zadel moeilijk lange tijd missen. Ik heb nog wel een oud VZ zadel, maar erg ideaal rijdt deze niet.

Graag jullie reacties!

Piaffe

Re: Ervaring service Passier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:33

boemel schreef:
Mijn 3 jaar oude, goed onderhouden, Passier Optimum zadel scheurt op het zitvlak. Ik ga hier in ieder geval mee terug naar de zaak waar ik 'm gekocht heb. Ik denk dat het zadel terug naar de fabriek moet. Hopelijk kan ik de kosten hiervoor zo laag mogelijk houden.

Heeft iemand van jullie ervaring met zadels opsturen naar Passier? Is je zadel lang weg? Hoe coulant zijn ze? En was de reparatie naar tevredenheid uitgevoerd?

Ik baal er heel erg van dat dit dure zadel zo slecht houdt.
In het wedstrijdseizoen kan ik m'n zadel moeilijk lange tijd missen. Ik heb nog wel een oud VZ zadel, maar erg ideaal rijdt deze niet.

Graag jullie reacties!

Ik denk dat de kosten toch ook wel een deel voor Passier zijn? Dat moet toch niet zomaar kunnen dat het scheurt?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:08

Mijn Passier GG is in 2 jaar tijd 4 keer terug geweest naar de fabriek,
3 keer voor de zweetbladen die naar achteren kropen en de laatste keer voor een scheefgetrokken boom. Ik heb nooit wat hoeven te betalen.
Meestal was het zadel zo'n 2 weken weg.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:12

Zwwetbladen die naar achter trekken is voor mij ook bekend. Heb ik ook wat met mijn Passier GG. Wat hebben ze daar aan gedaan Sjuimpje?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:14

De eerste 2 keer zag ik er weinig aan en kwam het probleem dus weer terug,
de 3e keer hebben ze de complete zweetbladen naar voren gehaald.

Bij onze andere Passiers hebben we er in lichtere mate ook wel last van, maar bij dit zadel was het zo erg dat de zweetbladen achter de knieën op plooiden.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:30

Mijn zadel is voor boomverbreding weggeweest. Prima service bij Passier, kreeg er gelijk een hele nieuwe vulling bij in het zadel (blijkbaar vonden ze het bestaande werk prutswerk Bloos! )
Wel zo'n vier/vijf weken weggeweest.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 16:51

Goed om te lezen dat Passier qua oplossen van problemen wel service gericht werkt.
Hopelijk valt het mee!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:43

wij werken al heel erg lang met passier en bart onze zadelmaker heeft er zelfs zijn opleiding gevolgd.

ik kan alleen maar zeggen dat ze goede service hebben nog nooit problemen mee gehad.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:09

Ik snap niet dat je nog blijft rijden op een Passier als de boom helemaal scheef trekt. Ik zou zo'n zadel meteen weg doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:12

Er staat toch niet dat ze erop bleef rijden? Verward

Ik heb ook super ervaring met Passier & Sohn. Mijn Passier GG had een aantal stiksels los en ze hebben dit weer netjes gerepareerd en ook gelijk het hele zadel nagekeken. Hij is in totaal 3 weken weg geweest.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:14

BeLoVeD schreef:
Ik snap niet dat je nog blijft rijden op een Passier als de boom helemaal scheef trekt. Ik zou zo'n zadel meteen weg doen.

Ik heb dat zadel gelijk bij de zadelmaker gebracht en een Daaleman op maat laten maken.
Ook al is het zadel nu weer 100%, ik hoef hem niet meer Lachen Niet te snel conclusies trekken hè? Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:17

Sjuimpje schreef:
BeLoVeD schreef:

Ik heb dat zadel gelijk bij de zadelmaker gebracht en een Daaleman op maat laten maken.
Ook al is het zadel nu weer 100%, ik hoef hem niet meer Lachen Niet te snel conclusies trekken hè? Knipoog

Sorry Vork Omdat je zei dat je hem had laten maken, nam ik automatisch aan dat je 'm nog gebruikt. Maar inderdaad heel verstandig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:19

Een Passier is een enorm duur zadel Nagelbijten / Gniffelen Ik had hem ook laten maken en dan wanneer de boom weer 100% gebruiken of verkopen Ja Laten liggen is eeuwig zonde met dat soort zadels!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:24

BeLoVeD schreef:
Sorry Vork Omdat je zei dat je hem had laten maken, nam ik automatisch aan dat je 'm nog gebruikt. Maar inderdaad heel verstandig.

Er is geen seconden meer op het paard gereden nadat wij er achter waren gekomen dat de boom scheef was. Ik was er zelfs zo klaar mee dat de Passier al lang en breed met een nieuwe boom bij de zadelmaker lag, maar ik weigerde om dat ding op de rug van mijn paard te leggen. Die heeft bijna 2 maanden alleen maar aan de longeerlijn en in de wei/paddock gelopen terwijl we op de nieuwe Daaleman aan het wachten waren Dromen

Dus als er nog iemand belangstelling heeft voor een Passier GG met extra diepe zit, extra lange zweetbladen, wijde boom en extra hoge kussens? Clown

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 18:10

Even een update.....

Ik ben net met mijn zadel naar de winkel (in Duitsland) geweest waar ik 'm gekocht heb.
Zij hebben direct contact opgenomen met de vertegenwoordiger van Passier en het zadel gaat terug naar de fabriek.

Officieel is het geen garantie meer, maar hoogst waarschijnlijk wordt alles zo geregeld dat ik er gratis een nieuw zitvlak op krijg.
Dus als dat allemaal lukt, ben ik helemaal tevreden. (Wordt wel even lastig concoursen rijden zonder mijn fijne dressuurzadel Haha!)
Laatst bijgewerkt door boemel op 25-05-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:16

@ Sjuimpje waarom zet je hem niet op MP dan ben je hem waarschijnlijk zo kwijt.een kennisje van mij zoekt nog een dressuurzadel met lange zweetbladen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 18:54

Zadel is vandaag weer terug van Passier.
Alleen de verzendkosten hoeven te betalen en het zadel is voorzien van een geheel nieuwe bovenkant. Nieuw zitvlak en rest (weet niet hoe het heet). Ziet er super uit!

Wil het zadel eigenlijk wegdoen, omdat het niet zo mooi op mijn paard ligt. Wel heel jammer, ben er nu zo blij mee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:14

Mijn Passier is ook ter verbreding bij de Passier-fabriek geweest. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen omdat het in nieuwstaat was, terwijl ik hem 2e hands had gekocht! Uiteindelijk is het met het zadel niet zo goed afgelopen, maar dat lag niet aan Passier Clown ...

Ik ken nog een Bokker wiens verprutste zadel door Passier weer helemaal goed gemaakt is. Maar op Marktplaats is erg veel vraag naar Passier zadels, ik heb de mijne toen voor 950,- gekocht, die was 3 jaar oud. Qua inruilwaarde doen ze het trouwens ook goed, ik kreeg nog 695,- voor het zadel toen de volledige vulling vervangen moest worden en nog wat dingen.