Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Persoonlijk denk ik dat je beter een wat goedkoper zadel, b.v een wintec kan kopen, zolang als je paard nog in de groei is en veranderd doordat hij meer massa en spieren krijgt. Natuurlijk moet het wel goed liggen! Een duur zadel zoals de KN wordt er zeker niet beter van als ze meerdere keren worden opgevuld. En laat je niet gek maken door al de zadelmakers, passers, want mijn ervaring is, dat ze alleen maar praten in hun eigen straatje!
Precious20 schreef:Ik snap jouw punt Harnessmaker.
Maar wat als de zadelmaker/zadelfabricant nu aangeeft dat een zadel 1 maat verbreed kan worden, wordt de boom dan ook nog gevoeliger? Of maakt dat geen verschil omdat de fabricant wel weet wat kan en wat niet kan?
Wolffie schreef:Als je denkt dat je paard nog veel zal veranderen qua bespiering en rug... er zijn toch ook zadels waar je verschillende bomen in kunt laten doen (die met kleurcodering... ik weet er voor de rest niet veel van, maar het schijnt wel een oplossing te zijn... het zadel kun je dan in een soort hoes steken. Het lijkt een beetje op een luxere Wintec)
Tussen haakjes... eens met Harnessmaker... zou een hoop gerotzooi schelen :S