Ik kan het misschien niet zo goed zien op de foto, maar volgens mij zit het bit wel goed hoor! Ik heb alleen de indruk dat ze haar lippen niet mooi op elkaar kan laten? Dit kan duiden op een te dik bit.
Ik ga met Mandyke mee, het lijkt op de goede hoogte te zitten. Twee rimpeltjes, dat is prima. Je kan ook het bakstuk aan één kant een gaatje korter maken, en dan het kopstuk en bakstuk een stukje verschuiven zodat ze aan allebei de kanten even hoog zitten. Het líjkt inderdaad wat krap doordat het bit vrij dik is. Misschien is ze op de foto net aan t kauwen erop, omdat ze de mond iets open heeft.
magda_90
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-07 10:23
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Misschien kun je eens een dubbelgebroken dunner bit lenen van iemand anders, even proberen hoe dat zit. Sommige paarden hebben niet zo veel ruimte in de mond en kunnen met een dik bit hun mond niet meer goed dicht doen.
En ik keek in een ander topic van je, daar zag ik deze foto: Is ze hier wel aan t kauwen? Als het zo altijd zit dan mag het bit best 2 maten groter.
Kan zijn dat ze het bit net naar binnen 'zuigt', doet mijn paardje ook wel, maar als het altijd zo is mag je inderdaad wel een maat tot 2 maten groter nemen. En probeer eens met een dubbelgebroken dunner bit dan je nu hebt. Je kan er gewoon mee rijden hoor, het zal echt niet scherper inwerken als het bit dat je nu gebruikt. Integendeel, als het huidige bit echt te dik is zal het voor je paardje alleen maar fijner zijn!