[WN] Zadel vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh

Zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:48

kleine 2 jaar geleden nieuw zadel gekocht voor op Red.
Voor mijn gevoel ligt dit nu niet meer goed, is er bij een western zadel geen andere oplossing dan een nieuwe (2de hands) te kopen?
Want opvullen is niet mogelijk, en build-up pads zijn ook niet bepaald de oplossing...

Bloempjeh

Re: Zadel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:08

kan niemand mij helpen? Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:19

Grootste problemen bij een niet passend zadel zijn volgens mij een niet passende boom of een niet passend rigging-punt. Beiden lijken me niet zonder slag of stoot te verhelpen.
Maar wat is het probleem van dit zadel verkopen en een passende er voor terugkopen?

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:27

dat ik een 16 jarige scholier ben zonder enige financiele inkomsten...

En dus niet kan trekken om elke paar jaar een nieuw passend zadel te kunnen kopen omdat de bespiering veranderd.

Als er inderdaad niks anders aan te doen is wil k zo snel mogelijk een 2dehands zadel kopen, of misschien zelfs een boomloze als dit bevalt...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:35

Verandert de bespiering? Dat kan je heel precies opmeten met Flexible curves (die je zelf kan maken) Dan heb je een overzicht van de veranderingen van je paard.
Bij een fabriekszadel is het onmogelijk veranderingen aan te brengen. Maar een tweedehands zou je voor ong. hetzelfde bedrag moeten kunnen verkopen als je er netjes op bent. Sonja heeft daar vind ik gelijk mee, dat is dè manier om vaker van zadel te verwisselen zonder dat je daar veel geld bij in hoeft te schieten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:45

Van de gewone westernzadels weet ik niet zo gek veel af, maar ik heb zelf een barefoot arizona en die is érg fijn. Die past niet op élk paard, bijvoorbeeld met een extreem hoge schoft enzo, maar op de meeste paarden ligt die heel netjes en zo'n barefoot groeit fijn mee met de bespiering van het paard. Ik zou eens een gratis testzadel aanvragen, dan merk je snel of het bevalt Lachen
Ze zijn in ieder geval niet al te duur, en je hebt er lang plezier van.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:47

MysticTinker schreef:
Van de gewone westernzadels weet ik niet zo gek veel af, maar ik heb zelf een barefoot arizona en die is érg fijn. Die past niet op élk paard, bijvoorbeeld met een extreem hoge schoft enzo, maar op de meeste paarden ligt die heel netjes en zo'n barefoot groeit fijn mee met de bespiering van het paard. Ik zou eens een gratis testzadel aanvragen, dan merk je snel of het bevalt Lachen
Ze zijn in ieder geval niet al te duur, en je hebt er lang plezier van.

Is er een winkel in het zuiden van het land die de test zadels heeft? (naar die in belgi"e is bijna 2 uur rijden...)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:35

Ze sturen ze gewoon op via de post, je betaalt alleen de verzendkosten naar de volgende persoon.