Ik wil mijn bontonderlegger eigenlijk wassen, zonder dat het bont raar wordt. Hoe doe ik dat? Hij is best wel behoorlijk vies . We hebben van dat oxi action achtige spul, kan ik daar een sopje van maken en 'm daar inleggen?
Oke..ik vind het doodeng om 'm in de wasmachine te stoppen maar ach. Ik zal het proberen . Het bont is behoorlijk vies, wordtie dan wel echt schoon zonder iets van wasmiddel?
Nee ik eigenlijk ook niet. Maar hij zit er inmiddels al in. Ik kan vanaf de computer de wasmachine zien..dus ik zit steeds angstvallig te staren of het nog goed gaat.
Ik heb de mijne ook gewoon gewassen. Ik schrok eerst wel omdat hij er ontploft uitzag maar zodra hij droog was viel het reuze mee. Borstel eroverheen en hij is weer als nieuw.
Ik heb toen fijn was middel gebruikt en op het wolwasprogramma gewassen. Succes!
Nooit wassen met gewoon wasmiddel door het leer wat erin zit! Bij ruitersportzaken is bontwasmiddel te koop speciaal voor echt bont, waar dus ook nog huid/ leer inzit. Met gewoon bontwasmiddel help je dat op den duur echt naar de filestijnen!
je kan hem op de hand wassen met baby shampoo daarna uitspoelen in de wasmachine maar niet laten draaien op meer dan 400 toeren ,zo blijft hij jaren mooi