[WN] knop los te maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

knop los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 20:00

Ik wil graag een western endurancezadel kopen (zonder knop) en vraag mij af of je als je aan een westrijd mee wilt doen hier later een knop op zou kunnen bevestigen.
Ik weet dat dat bij podium zadels wel kan (gewoon een knop voor de sier)

Brigitte

DubbelFun

Re: knop los te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:05

Als je het niet erg vind dat eea er niet zo proffesioneel uit ziet moet het wel mogelijk zijn.
Een Podium heeft idd een knop die er in geschroefd kan worden, maar dan zit je dus 'zonder knop' met een gat in je zadel (of je moet daar weer een afsluitdopje voor hebben).

Een normale knop zit via 'pootjes' en 3 á 4 schroeven op de pommel vast (weggewerkt in het hout en bekleed met leer).
Deze zou je er ook gewoon bovenop kunnen vastzetten, maar ook dan zie je 'zonder knop' een paar gaatjes zitten.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:30

kmvreter schreef:
Ik wil graag een western endurancezadel kopen (zonder knop) en vraag mij af of je als je aan een westrijd mee wilt doen hier later een knop op zou kunnen bevestigen.
Ik weet dat dat bij podium zadels wel kan (gewoon een knop voor de sier)

Brigitte

Hoi Brigitte,

Met dat probleem zit ik dus ook! Ik heb een aantal eisen aan een zadel v.w.b. de endurance en natuurlijk een aantal eisen waaraan mijn zadel moet voldoen als ik westernwedstrijden wil rijden.

Ik denk de oplossing gevonden te hebben in een op maat gemaakt zadel voor Kiran..... het eerste gesprek met de zadelmaker heeft reeds plaats gehad en volgende week wordt Kiran opgemeten. In verhouding vindt ik de prijs erg meevallen want als je een goed endurance of westernzadel koopt ben je zeker weten hetzelfde bedrag ook kwijt. Het nadeel is dat je dan niet kunt zien wat voor boom erin ligt en je moet het doen met hoe de fabriek het heeft gemaakt. Ik hoop dat het mogelijk is voor Kiran en voor mij.

Groetjes, Susan

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:09

Wat voor zadel gaat dit worden toch een western endurance type?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:29

Je kan een westernboom bestellen zonder knop, en dan een losseknop monteerbaar maken, en dan een ropestrap eromheen, om de randjes te camoufleren. Ik heb ook een "nepknop" op mijn zadel.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:28

kmvreter schreef:
Wat voor zadel gaat dit worden toch een western endurance type?

Jahhhhhh! Als het allemaal gaat lukken moet het zadel een breed draagvlak hebben voor Kiran, lichter zijn als een standaard westernzadel (heb er 1 in mijn handen gehad van ongeveer 10 kilo) en met een demontabele knop erop, de seat zoals ik er het beste inpas/inzit en dan kan je zelf nog iets met kleur leer, tooling enz enz. Ik heb er erg veel zin in! Maar dan inderdaad een westernzadel maar geschikt voor endurance.
Bij de endurance en trainingen rijd ik het liefst zonder knop, tijdens westernwedstrijden is de knop verplicht. Voor de endurance wil ik er mijn EZ rides aan kunnen hangen en voor de westernwedstrijden uiteraard westernbeugels.

Succes!

groetjes, Susan

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:29

Aafke_ schreef:
Je kan een westernboom bestellen zonder knop, en dan een losseknop monteerbaar maken, en dan een ropestrap eromheen, om de randjes te camoufleren. Ik heb ook een "nepknop" op mijn zadel.

En... heeft Willem het er al over gehad met jou? Willem komt woensdag avond langs om Kiran op te meten... als het goed is heb jij mijn mail gekregen via Willem....

Hahhaha, dan mag jij mijn demontabele westernknop maken......

Doei, Susan

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:16

Haha! eh, ja, net dus! Ik kom ook mee Haha!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:30

Aafke_ schreef:
Haha! eh, ja, net dus! Ik kom ook mee Haha!

Zie ik je woensdag.. .. met z'n hoevelen komen jullie Verward

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 01:20

Misschien huren we een bus...

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:15

Aafke_ schreef:
Misschien huren we een bus...

Hihihih "ligt hier in een deuk"..... maar goed hoor... neem zelf ook een hok vol mensen mee... wordt nog gezellig!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:12

Koffie, Thee, Koekjes.... Vork
Dan ook wat uitlegspullen mee? een soort impromptu clinic?

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:09

Aafke_ schreef:
Koffie, Thee, Koekjes.... Vork
Dan ook wat uitlegspullen mee? een soort impromptu clinic?

Hmmm, mijn man (die overigens zeker wel voor uitleg open staat, overtuig hem zou ik zeggen!) en mijn kinderen... die willen wel mee voor de snoepjes en koekjes. En dan misschien nog diegene bij wie ik mijn paard stal.... Maar koffie, thee en koekjes moeten lukken!

Tot morgen!