Teugel met elastiek aan kant van bitringen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Teugel met elastiek aan kant van bitringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:34

Hallo bokkers,

Ik heb pas geleden op marktplaats een nieuw soort teugel zien staan met elastiek aan de kant van de bitringen speciaal voor paarden die erg gespannen zijn e.d nu kan ik deze teugel even niet zo snel meer vinden op marktplaats maar was rond de € 45 euro nieuw het is gewoon een standaard teugel maar dan met aan beide zijdes een stukje elastiek vanaf de bitringen.. ik heb al op ruitershops sites gekeken maar kon deze nergens vinden..

Wie weet wat ik bedoel en kan mij zijn/haar ervaringen er over vertellen..

Inge_

Re: Teugel met elastiek aan kant van bitringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:59

Ik weet niet waar je ze kunt kopen, maar dat soort teugels zijn niet voor elk paard geschikt. Sommige paarden hebben al snel door dat ze hun hoofd beter kunnen bewegen door het elastiek en worden dan erg zwaar in je hand..

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:10

Nou dat lijkt me helemaal niks, idd om het gene wat Inge_ zegt.
Ik denk dat je beter kunt gaan oefenen op een meeverende hand of een andere rijtechniche oplossing. Die teugels lijkt me echt geldklopperij.

Om die zelfde redenen kun je trouwens ook beter niet met elastiek longeren maar met touwtjes.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:44

Het is gewoon een teugel dus geen bijzet troep aan die gewone standaard teugels zitten gewoon aan beide kanten elastieken.. dus niks waar je haar onder druk onder laat rijden.. het schijnt een oplossing voor het paard te zijn die het bit niet altijd accepteren die je zonder mogelijheid in de ontspanning krijgt etc.. het had een heleboel dingen maar aangezien ik die advertentie niet kan vinden kan ik de rest waar het voor is niet opzoeken..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:48

Afbeelding

zoiets is het hiier de dingen die er bij staan, het wordt ook gebruikt bij mensen die gehandicapt zijn en dus dit soort teugels krijgen voor het rijden..

Voordelen:

Het paard krijgt minder schokken in de mond
Niet iedere beweging van de ruiterhand komt door bij het paard

Hier staat alleen niet bij voor welke paarden dit geschikt is dus zou dat nog even op zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:50

Niks nieuws aan, heb ze 25 jaar geleden ook al gezien

Ik zou zelf mijn handen zou willen gebruiken, niet de teugel Lachen
Als je eens wel direct in wilt werken kan het niet

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:57

Daar zat ik dus zelf ook aan te denken.. mijn pony is namelijk nogal een angsthaast en zo'n 9/10 niet lekker ontspannen gaat erg hangen aan de teugel gaat haar hoofd naar een kant draaien zodat je weinig overwicht heb en schiet er af en toe zig zaggend van door en tja denk dan niet dat je makkelijk met deze teugel kan sturen al hoewel dit wel vermeld wordt..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:05

en die dingen zijn er ook anders, van leer, ene kant normale teugelgesp, dan stukje elastiek met leer (minder elastiek dan op de foto hierboven) zodat het niet maximaal kan uitrekken, en dan een ringetje waar je je normale teugel aan bevestigd.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:22

Ik heb ze gezien bij equimatch zo'n online winkel. Flexi reins noemen ze die teugels. Misschien is het wel een goede oplossing voor bepaalde combinaties. Ik heb er nog nooit iemand mee zien rijden.